Předmět: Základy pedagogiky a edukace

« Zpět
Název předmětu Základy pedagogiky a edukace
Kód předmětu OSE/ZZK33
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Koudeláková Ludmila, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Posouzení edukanta 2. Vyhodnocení edukačních potřeb 3. Edukační proces ? jeho fáze, etapy 4. Formulace cílů edukace 5. Didaktické zásady edukace 6. Edukační metody a formy 7. Evaluace a sebereflexe v edukaci 8. Tvorba scénáře edukačního projektu 9. Vlastní edukační projekt a jeho prezentace

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s významem a obsahem edukační role všeobecné sestry. Představit podmínky, procesy, formy a metody edukace. Rozlišit cílové skupiny edukace. Vysvětlit algoritmus projektování edukace. Při praktickém procvičení naučit studenty vytvářet projekty pro konkrétní cílovou skupinu klientů. Seznámit s obtížemi tvorby - jazykovými problémy, se zásadami tvorby a autorskými podmínkami. Upozornit na problémy týmové práce a technické realizace. Po vytvoření edukační opory budou studenti realizovat edukační lekci u lůžka nemocného ve zdravotnickém zařízení.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Povinná účast na výuce a seminářích. Zpracování, prezentace a obhájení edukačního projektu pro vybranou cílovou skupinu.
Doporučená literatura
  • Bednaříková, I. (2013). Tutor a jeho role v distančním vzdělávání a v e-learningu.
  • Černý. (2015). Distanční vzdělávání pro učitele. Brno.
  • Dušová, B. (2019). Edukace v porodní asistenci. Praha: Grada.
  • Gurková, Elena. (2017). Nemocný a chronické onemocnění: edukace, motivace a opora pacienta. Praha: Grada Publishing.
  • Průcha, J. (2009). Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru. Praha: Portál.
  • Veteška, J. (2017). Gerontagogika: psychologicko-andragogická specifika edukace a aktivizace seniorů. Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických věd Studijní plán (Verze): Zdravotnické záchranářství (2021) Kategorie: Zdravotnictví 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní