Předmět: Ošetřovatelská péče v zařízeních poskytujících péče dětským pacientům

« Zpět
Název předmětu Ošetřovatelská péče v zařízeních poskytujících péče dětským pacientům
Kód předmětu OSE/DSB37
Organizační forma výuky Cvičení + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kašparová Petra, Mgr.
  • Antoníčková Ilona, Mgr.
Obsah předmětu
Hlavní témata předmětu: Děti vyžadující speciální péči (dítě se zdravotním postižením, sociálně maladaptované, nemocné akutně, chronicky, nevyléčitelně) Denní a týdenní stacionáře (pro děti s kombinovanými vadami, mentálním, tělesným a smyslovým postižením, autismem a autistickými rysy, zdravotně oslabeným, logopedickými vadami a jiným zdravotním postižením) Dětská centra - komplexní a diferencovaná péče Lázeňská léčebně rehabilitační péče - péče o dítě s postižením (zrakovým, sluchovým, tělesným) Mezinárodní spolupráce v péči o děti (dle WHO, nestátní organizace v péči o dítě) Práce s dětmi ve zdravotnickém zařízení Celkový rozsah předmětu je 20 hodin, z toho je 10 hodin kontaktních a 10 hodin nekontaktních.

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický celek. Seznamuje studenty se specifiky péče v zařízeních poskytujících lůžkovou péči v rámci rehabilitační péče nebo lázeňské léčebně rehabilitační péče poskytované dětem, kde jsou doléčovány chronicky nemocné nebo oslabené děti, v denních a týdenních stacionářích v zařízeních sociálních služeb, které se soustřeďují na komplexní a diferencovanou péči a v dětských skupinách poskytujících výchovnou péči.
Po absolvování praxe bude student schopen realizovat specifikou péči v zařízeních poskytujících lůžkovou péči v rámci rehabilitační péče nebo lázeňské léčebně rehabilitační péče poskytované dětem, kde jsou doléčovány chronicky nemocné nebo oslabené děti, v denních a týdenních stacionářích v zařízeních sociálních služeb, které se soustřeďují na komplexní a diferencovanou péči a v dětských skupinách poskytujících výchovnou péči.
Předpoklady
Absolvování předchozích praxí.

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Absolvování praxe v plném rozsahu.
Doporučená literatura
  • Dunovský, J. (1999). Sociální pediatrie. Praha: Grada.
  • Klíma, J. (2016). Pediatrie pro nelékařské zdravotnické obory. Praha: Grada Publishing.
  • Křiváková, M., Číková, Z. (2016). Pečovatelství: péče o zdravé a nemocné dítě. Praha: Galén.
  • Kukla, L. (2016). Sociální a preventivní pediatrie v současném pojetí. Praha: Grada Publishing.
  • Kuzníková, I. a kol. (2011). Sociální práce ve zdravotnictví.
  • Plevová, M. (1997). Dítě v nemocnice. Brno: Masarykova univerzita.
  • Sedlářová, P. a kol. (2008). Základní ošetřovatelská péče v pediatrii. Grada, Praha.
  • Sikorová, L. (2012). Dětská sestra v primární a komunitní péči. Praha: Grada.
  • Sikorová, L. (2011). Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu. Praha: Grada Publishing.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta zdravotnických věd Studijní plán (Verze): Pediatrické ošetřovatelství (2019) Kategorie: Zdravotnictví 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní