| Název předmětu | Syntéza a strukturní analýza organických sloučenin |
|---|---|
| Kód předmětu | OCH/SZZM5 |
| Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | 2 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 0 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Přehled syntetických přístupů vedoucích k níže uvedeným skupinám organických sloučenin. Využití daných typů sloučenin jako výchozích látek v další syntéze. Základní spektrální vlastnosti vybraných derivátů se zaměřením na NMR spektroskopii. Základní vztahy mezi strukturou a UV/VIS, IČ, MS. Základní vztahy mezi charakterem sloučeniny a separací na normální a reverzní fázi. Mechanismy vybraných reakcí vztahujících se k cílovým sloučeninám (příprava nebo použití). Skupiny látek: " Uhlovodíky (alkany, alkeny, alkyny) "Aromatické sloučeniny " Halogenderiváty " Hydroxyderiváty a ethery " Aldehydy a ketony " Karboxylové kyseliny, jejich substituční a funkční deriváty " Deriváty kys. uhličité " Dusíkaté deriváty (nitrosloučeniny, aminosloučeniny apod). " Heterocyklické sloučeniny
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu je prověření znalostí studenta v syntéze a strukturní analýze organických sloučenin.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Předpokládá se schopnost diskutovat na jedno zadané téma v širších souvislostech celého oboru. |
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Přírodovědecká fakulta | Studijní plán (Verze): Bioorganická chemie a chemická biologie (2020) | Kategorie: Chemické obory | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |