Studenti vypracují totální syntézu podle článku, kterou následně prezentují na další hodině, ideálně v PowerPointu nebo po konverzi do PDF. Obsahem prezentace je seznámení publika s konkrétní sloučeninou, retro-syntetickou analýzou a popisem celé syntézy, včetně činidel, výtěžků a podobně. Student musí prokázat, že má syntézu, respektive publikaci dobře nastudovanou, jelikož může očekávat dotazy od ostatních studentů a vyučujícího. Ke každé syntéze jsou přiložené úkoly, které je třeba vyřešit a zamyslet se nad nimi. K úspěšnému řešení úkolů je třeba udělat další literární rešerši, případně využít přiložený článek nebo v něm citované reference, alternativně konzultovat s ostatními studenty nebo vyučujícím. Úkoly a jejich řešení musí být součástí prezentace. Všechny reakční schémata použité v prezentaci je třeba malovat "ručně" v ChemDraw nebo ACD ChemSketch (alternativně jiný kreslící program) a použít formátování ACS Style. Kopírovat schémata z jiných zdrojů je neakceptovatelné. Zpracovávané témata (syntézy): 1. Oseltamivir (Corey), Oseltamivir (Fukuyama), Oseltamivir (Trost) 2. Reserpine (Strok), Reserpine (Woodward), Strychine (Overman) 3. Strychine (MacMillan), Strychine (Mori), Strychine (Woodward), návrh léčiv: inhibitory kinás 4. Suaveoline, Tacamonine, Tirandamycin B, návrh struktury léčiv: Alzheimerova choroba 5. Trifarienol B, U-106305, Virantmycin, návrh struktury léčiv: inhibitory kinás 6. Wodeshiol, Yohimbine, Zaragozic acid, návrh struktury léčiv: inhibitory metaloproteázy 7. Ziziphine, vlastní návrh syntézy přírodní látky 8. Vlastní návrh syntézy přírodní látky (3x) 9. Vlastní návrh syntézy přírodní látky (3x)
|