Vyučující
|
-
Kutal Miroslav, RNDr. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Obecná a systematická osteologie, atrhrologie a myologie z hlediska kinezioterapeutické praxe. Struktury CNS, řízení pohybu na spinální, supraspinální a korové úrovni. Pyramidová a mimopyramidové dráhy. Sensitivní a sensorické dráhy. Periferní a autonomní nervový systém.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Struktury CNS, řízení pohybu na spinální, supraspinální a korové úrovni. Mozečkové dráhy. Senzitivní a senzorické dráhy. Pyramidová a mimopyramidové dráhy. Periferní a autonomní nervový systém. Studenti získávají detailní znalosti struktury a funkce nervového systému z hlediska řízení a kontroly pohybu.
Student po absolvování Funkční anatomie pohybového systému II. bude schopen uplatnit získané vědomosti v kineziologické praxi.
|
Předpoklady
|
Základní znalosti z anatomie na úrovni bakalářského odborného vzdělání v oboru.
NAN/KIA01
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Didaktický test
100 % účast na seminářích a praktických cvičeních, průběžná kontrola znalostí vyjádřená stupnicí A-E. Praktické znalosti CNS, mozkové řezy (12. týden). Zkouška má teoretickou část.
|
Doporučená literatura
|
-
Atlas anatomie člověka: podle možností posluchačů.
-
Čihák, R. (2001). Anatomie II. Praha Grada.
-
Druga, R., Grim, M., & Dubový, P. (2011). Anatomie centrálního nervového systému. Praha: Galén.
-
Dylevský, I., Mrázková, O., & Druga, R. (2000). Funkční anatomie člověka. Praha: Grada Publishing.
-
Holibková, A. et al. Videoatlas anatomie člověka.
-
Kikalová, K., Machálek, L., Holibka, V., Kutal, M., Bezděková, M. Neuroanatomie I. Struktury CNS.
-
Kikalová, K., Pauček, B., Kutal, M. Interaktivní atlas řezů mozkem a povrchových struktur.
-
Luňáček, L., Konečný, J., Machálek, L. et al. Fotografický interaktivní atlas člověka.
-
Zrzavý, J. (1978). Anatomie pro stomatology. Praha: Avicenum.
|