| 
        Vyučující
     | 
    | 
        
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Kurz "Security, Conflict and Development" je zaměřen na pochopení a analýzu bezpečnostních hrozeb a jejich vlivu na rozvoj. Pozornost bude věnována následujícím tématům: příčiny bezpečnostních hrozeb a jejich vliv na rozvoj, studium dynamiky konfliktů, měnící se charakter bezpečnostních hrozeb, strategie a metody plánování a implementace rozvojových intervencí v nestabilních oblastech, koncept "DO NO HARM", atd. V rámci kurzu bude také věnována pozornost potencionální roli rozvojové spolupráce jako faktoru prevence, včasného varování a transformace konfliktů.  Kurz je vyučován v anglickém jazyce.
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem kurzu je analýza souvislostí mezi rozvojem a bezpečností.
                 
                Po dokončení předmětu by studenti měli být schopni analyzovat důsledky selhání bezpečnosti, které mohou být jednou z překážek pro úspěšný rozvoj. Dále budou schopni vyhodnotit přímé a nepřímé dopady rozvojových intervencí a jejich vliv na bezpečnost či dynamiku existujících či potencionálních konfliktů. Studenti se také seznámí s možnostmi sbližování konceptu bezpečnosti a rozvoje, konkrétně se zahrnutím komponent prevence a transformace konfliktů do rozvojových intervencí.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                -
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Hodnocení studenta: písemná zkouška, aktivní a kompetentní účast v seminářích (diskuse, simulace, cvičení, případové studie)
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Anderson, M. (1999). DO NO HARM. How Aid Can Support Peace or War. Boulder. Boulder, Co. Lynne Rienner Publishers. 
                
 
            
                
                - 
                    Barbolet, A., Goldwyn, R., Groenewald, H., and Sherriff, A. (2005). The Utility and Dilemmas of Conflict Sensitivity. Berghof Research Centre for Constructive Conflict Management, Berlin. 
                
 
            
                
                - 
                    Duffield, M. (2001). Global Governance and New Wars. Zed Books. 
                
 
            
                
                - 
                    Ho-Won Jeong. (2017). Peace and Conflict Studies. An Introduction. London: Routledge. 
                
 
            
                
                - 
                    Paffenholz, T. (2005). Peace and Conflict Sensitivity in International Cooperation: An Introductory Overview, International Politics and Society. 
                
 
            
                
                - 
                    Schirch, L. (2013). Conflict Assesment and Peacebuilding Planning. Kumarian Press. 
                
 
            
                
                - 
                    Stewart, Frances. (2004). Development and Security. Conflict, Security and Development 4/3. 
                
 
            
         
         
         
     |