| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Medová Nikola, Mgr. PhD.
                
 
            
                - 
                    Šafaříková Simona, Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        Předmět je zaměřen na problematiku rozvoje v regionu Asie. Zaměřuje se především ro asijské rozvojové regiony - Střední Asie a Kavkaz, jižní a jihovýchodní Asie, Blízký východ. Pozornost se soustřeďuje na jednotlivé regiony a státy, jejich geografii a politiky a z toho vyplývající rozvojové problémy a příležitosti. Cílem kurzu je získat ucelený obraz o regionu s důrazem na schopnost analyzovat rozvojovou problematiku jednotlivých zemí. Tematické okruhy: 1. Historický a geografický přehled - jednotlivé geografické části, regionální spolupráce 2. Jižní Asie - charakteristika, rozvojové problémy a příležitosti 3. Jihovýchodní Asie - charakteristika, rozvojové problémy a příležitosti 4. Střední Asie - charakteristika, rozvojové problémy a příležitosti 5. Kavkaz - charakteristika, rozvojové problémy a příležitosti 6. Blízký východ - charakteristika, rozvojové problémy a příležitosti
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    | 
        
        Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Cílem předmětu je seznámit studenty se situací v oblasti rozvoje v regionu Asie.
                 
                Po dokončení předmětu by studenti měli dobře znát situaci v regionu Asie. Měli by být schopni orientovat se v současné problematice a chápat historické souvislosti.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                -
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Ústní zkouška, Písemná zkouška, Esej
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Písemná a ústní zkouška v rozsahu probírané látky a zadané literatury, aktivní účast ve výuce a plnění úkolů.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Coene, F. (2010). The Caucasus. An Introduction. London. 
                
 
            
                
                - 
                    Jeffries, I. (2007). The Caucasus and central Asian republics at the turn of the twenty-first century. London: Taylor & Francis. 
                
 
            
                
                - 
                    Kropáček, L. (1999). Blízký východ na přelomu tisíciletí.. Praha: Vyšehrad. 
                
 
            
                
                - 
                    Lim, C. Y. (2006). Southeast Asia - the long road ahead. Singapore, World Scientific Publiching Co. Pte. Ltd.. 
                
 
            
                
                - 
                    McGregor, A. (2008). Southeast Asian development. London: Routledge. 
                
 
            
                
                - 
                    Pomfret, R. (2006). The central Asian economies since independence. New Jersey: Princeton University Press. 
                
 
            
                
                - 
                    Thakur, R. C., & Wiggen, O. (2004). South Asia in the world: problem solving perspectives on security, sustainable development, and good governance. Tokyo: United Nations University Press. 
                
 
            
         
         
         
     |