Předmět: Aplikované kvalitativní metody

« Zpět
Název předmětu Aplikované kvalitativní metody
Kód předmětu MRS/GAKVL
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dušková Lenka, Mgr. PhD.
  • Šafaříková Simona, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Tematické okruhy: 1. Filosofie a teorie sociálního výzkumu 2. Výzkumný projekt a design 3. Etika, výběr vzorku, kvalita v kvalitativním výzkumu 4. Metody sběru dat 1 5. Metody sběru dat 2 6. Metody sběru dat 3 7. Metody sběru dat 4 8. Participativní výzkum 1 9. Participativní výzkum 2 10. Příklady dobré praxe z terénního výzkumu 1 11. Příklady dobré praxe z terénního výzkumu 2 12. Analýza dat 1 13. Analýza dat 2 - kvalitativní software Atlas.ti, Maxqda

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je prohloubit znalosti a posílit dovednosti studentů z bakalářského studia v oblasti kvalitativního výzkumu. V kvalitativní části je kladen důraz na praktické úlohy zaměřené na nácvik metod sběru dat, jejich analyzování a kódování, vyhodnocení i prezentaci výsledků.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
docházka, průběžné plnění úkolů, písemný test
Doporučená literatura
  • Bryman, A. (2008). Social Research Methods. Oxford: Oxford University Press.
  • Creswell, J. W., Creswell Báez, J. (2021). 30 Essential Skills for the Qualitative Researchers. London: SAGE.
  • Denzim, K. D., Lincoln, Y. S. (2018). The SAGE Handbook of Qualitative Research. London: SAGE.
  • Humble, A. M., Radina, M. E. (2019). How Qualitative Data Analysis Happens: Moving Bexond "Themes Emerged". New York and London, Routledge.
  • Marshall, S., Rossman, G.B. (2011). Designing qualitative research. London: SAGE.
  • Merriam, S. B., Grenier, R. S. (2019). Qualitative Research in Practice: Examples for Discussion and Analysis. San Francisco: John Wiley & Sons, Inc.
  • Seidman, I. (2006). Interviewing as qualitative research: a guide for researchers in education and the social siciences. New York: Teachers College Press.
  • Vanover, C., Mihas, P., Saldana, J. (2022). Analyzing and Interpreting Qualitative Research. London: SAGE.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Globální udržitelný rozvoj - specializace Tranzice k udržitelnosti (2024) Kategorie: Geografické obory 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Globální udržitelný rozvoj - specializace Mezinárodní rozvoj (2024) Kategorie: Geografické obory 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní