| Vyučující | 
    | 
            
                
                    Stehlík Václav, prof. JUDr. LL.M., Ph.D.
                
                    Hamuľák Ondrej, JUDr. Ph.D.
                
                    Bureš Pavel, JUDr. Ph.D.
                
                    Gábriš Tomáš, prof. JUDr. Ph.D., LL.M.
                 | 
    | Obsah předmětu | 
    | " výzkumné designy v právním výzkumu " právní a interdisciplinární výzkum " metodologie výzkumu a základní výzkumné metody v sociálních vědách " organizace a etapizace procesu psaní odborných textů " strukturování odborných textů " etické aspekty výzkumné práce 
 
 | 
    | Studijní aktivity a metody výuky | 
    | Monologická (výklad, přednáška, instruktáž) | 
    
    
        
        
            | Výstupy z učení | 
        
            | Základním cílem tohoto dvousemestrálního kurzu, který je vyučován v anglickém jazyce, je předat studentům znalosti a dovednosti nezbytné k uchopení a vymezení jejich vlastního výzkumu v oblastech zaměřených na interakce mezi právem a digitálními technologiemi. Studenti budou vedeni k pochopení rozdílů mezi teorií, metodou a metodologií. Předmět má naučit studenty schopnosti determinovat vlastní výzkum z hlediska teoretického (jaké teorie jsou uplatňovány), vymezit jaké typy postupů budou vhodné pro jejich partikulární výzkum, jaké výzkumné otázky jsou relevantní a jak je mají rozvíjet. Dále jim pomůže vybrat takové teoretické pohledy, které budou nejvíce odpovídat a rozvíjet jejich kritické myšlení. Studenti budou dále seznámeni s obsahem doktorského výzkumu (v abstraktní rovině) a získají doporučení, jaké postupy (výzkumné, též projektové a publikační) volit, aby dosáhli co nejefektivnějšího systému organizace vlastního studia a výzkumu. Kurz také seznámí studenty se zásadami psaní odborných textů a pomůže jim získat nezbytné dovednosti a standardní návyky pro realizaci správné a etické vědecké práce (zde budou také rozebrány otázky spojené s užíváním generativních jazykových modelů ve výzkumné práci). V rámci předmětu si studenti zejména osvojí jazykové prostředky typické pro psaní odborných akademických textů (zejména v anglickém jazyce), dále pak vzorce, jež se používají pro strukturování akademických textů, prostředky koherence a koheze textu, způsoby odkazování a aplikaci různých citačních norem, a rovněž se způsoby zamezení plagiátorství. V druhém semestru bude důraz kladen na tvorbu návrhu výzkumných projektů, studenti získají znalosti o organizaci výzkumné práce a základní dovednosti nezbytné pro přípravu projektových návrhů - zejména identifikování mezery v poznání, vymezení cílů výzkumu, strukturování a časový harmonogram výzkumu atd. Výuka bude probíhat v podobě interaktivních seminářů založených na struktuře: čtecí příprava - výklad - prezentace - identifikace problémů - diskuse.  Hodnocení: Příprava seminárních projektů a jejich prezentace a kritická zpětná vazba. V průběhu semestru zpracuje každý student jeden seminární projekt - pracovní návrh odborného textu, který bude následně prezentován a diskutován ve skupině. Kromě přípravy návrhu textu pak bude po studentech vyžadována příprava kritické reflexe (review) na texty ostatních studentů s přihlédnutím k vybranému problému (výzkumný design, volba metod, jasnost výzkumných otázek, práce s literaturou apod.). Student získá znalosti a dovednosti nezbytné k uchopení a vymezení jejich vlastního výzkumu v oblastech zaměřených na interakce mezi právem a digitálními technologiemi.
 
 | 
        
            | Předpoklady | 
        
            | Absolvování tohoto předmětu není podmíněno absolvováním jiného předmětu. 
 
 | 
        
            | Hodnoticí metody a kritéria | 
        
            | Analýza výkonů studenta 
 Student prezenční formy studia je povinen se účastnit 80 % přednášek předmětu. Student kombinované formy je povinen se účastnit nejméně 30 % přednášek a jedné konzultace s přednášejícím.
 
 | 
    
    | Doporučená literatura | 
    | 
            
                
                
                    BANAKAR, R. (2005). Theory and Method in Socio-Legal Research. Hart. 
                
                    CAHILLANE, L. (2016). Legal Research Methods: Principles and Practicalities. Clarus Press. 
                
                    MORRIS, C., MURPHY, C. (2011). Getting a PhD in Law. Hart. 
                
                    PHILLIPS, E., PUGH, D. (2015). How To Get A Phd: A Handbook For Students And Their Supervisors. Open University Press. 
                
                    SALTER, M. (2007). Writing Law Dissertations: An Introduction and Guide to the Conduct of Legal Research. Longman. 
                
                    VAN HOECKE, M. (2013). Methodologies of Legal Research: Which Kind of Method for What Kind of Discipline?. Hart. 
                
                    WATKINS, D. (2013). Research Methods in Law. Routledge. 
                 
 
 |