Předmět: Srovnávací fyziologie

« Zpět
Název předmětu Srovnávací fyziologie
Kód předmětu LRR/SROF
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Fellner Martin, prof. RNDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Studentům budou zadána klíčová slova k jednotlivým tématům. Podle těchto klíčových slov si studenti vyhledají a nastudují nejnovější odbornou literaturu (starou max. posledních 5 let). Na toto téma pak bude probíhat diskuze, tak aby si studenti a vyučující vyměnili informace o daném tématu. Následující týden pak přednášející téma přednese. Za kvalitní příspěvek do diskuze bude udělen 1 bod, za velmi kvalitní 2 body. Bude probíhat celkem 5 diskuzních hodin. Vybraná témata: 1) Přenos signálu brasinosteroidů v rostlinách a steroidů u živočichů 2) Úloha genu COP1 v rostlinné fotomorfogenezi a tumorogenezi u živočichů 3) Transport a úloha boru v rostlinách a živočiších 4) Význam fotoreceptoru CRY1 u rostlin a hmyzu

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
  • Domácí příprava na výuku - 2 hodiny za semestr
  • Účast na výuce - 12 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 60 hodin za semestr
Výstupy z učení
Seznámit studenty s některými s vybranými molekulárními mechanizmy společnými nebo podobnými u rostlin a živočichů.
Po absolvování kurzu by student měl být schopen: - Vysvětlit přenos signálu hormonů brassinosteroidů v rostlinách a steroidů u živočichů. - Srovnat úlohy genu COP1 v rostlinné fotomorfogenezi a tumorogenezi u živočichů. - Vysvětlit transport boru v rostlinách a živočiších - jeho úloha v růstu a vývoji. - Srovnat význam fotoreceptoru CRY1 u rostlin a hmyzu.
Předpoklady
Základy molekulární biologie a fyziologie.

Hodnoticí metody a kritéria
Systematické pozorování studenta

Ústní zkouška. Student si před každým tématem nastuduje nejnovější odbornou literaturu o které bude před přednáškou diskutovat s vyučujícím. Znalost angličtiny.
Doporučená literatura
  • Jones R et al. (2013). The molecular life of plants; Wiley-Blackwell, American Society of Plant Biologists. USA.
  • Taiz L et al. (2015). Plant Physiology and Development. 6th ed.. Sunderland, Massachusetts.
  • Taiz, L., Zeiger, E.. Plant Physiology. 5th edition. Sinauer Associates, Inc. 2010.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Přírodovědecká fakulta Studijní plán (Verze): Experimentální biologie rostlin (2021) Kategorie: Biologické obory 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní