-
BERTRAND, Y. (1998). Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál.
-
BORGES, J. L. (2005). Ars poetica.. Praha: Mladá fronta.
-
BOUGHTON, D. (2004). Assesing Art Learning in Changing Context: High-Stakes Accountability, International Standards and Changing Conceptions of Artistic Development. In E. W. Eisner & M. D. Day (Eds.), Handbook of Research and Policy in Art Education (s. 585-607).. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
-
BROCKMEYEROVÁ-FENCLOVÁ, J., ČAPEK, V. & KOTÁSEK, J. (2000). Oborové didaktiky jako samostatné vědecké disciplíny. Pedagogika, 50(1), s. 23-37..
-
CREEMERS, B. P. M., KYRIAKIDES, L. & SAMMONS, P. (2010). Methodological Advances in Educational Effectiveness Research.. Abingdon: Routledge.
-
Creswel, J. W. & Plano Clark, V. L. (2007). Designing and conducting mixed methods research. London: Sage.
-
CROCE, B. (1997). The Aestetic as the Science of Expression and the Linguistic in General.. New York: Cambridge University Press.
-
DOULÍK, P. & ŠKODA, J. (2003). Tvorba a ověření nástrojů kvantitativní diagnostiky prekonceptů a možnosti jejího vyhodnocení. Pedagogika, 53(2), s. 177-189..
-
FULKOVÁ, M. (2007). Diskurs umění a vzdělávání.. Praha a Jinočany: H+H.
-
HNÍK, O. (2014). Didaktika literatury: výzvy oboru.. Praha: Karolimum.
-
HNÍK, O. (2010). Literární výchova: reflexe v oborové didaktice. In Odborová didaktika v príprave a ďalšom vzdělávání učitel materinského jazyka a literatúry.. Ružomberok: Filozofická fakulta Katolickej univerzity v Ružomberku.
-
HNÍK, O. (2008). Tvořivá interpretace" jako literárně výchovný program na bázi artefiletiky. In Jazyk a literatúra v škole - zážitok a poznanie, s. 186-194.. Prešov: Fakulta humanitných a prírodných vied PU v Prešove.
-
JANÍK, T. & STUCHLÍKOVÁ, I. (2010). Oborové didaktiky na vzestupu: přehled aktuálních vývojových tendencí. Scientia in educatione, 1(1), s. 5-32..
-
JANÍK, T. et al. (2009). Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů.. Brno: Paido.
-
JANÍK, T. et al. (2007). Pedagogical content knowledge nebo didaktická znalost obsahu?. Brno: Paido.
-
JANÍK, T. (2012). Kvalita výuky: vymezení pojmu a způsobu jeho užívání. Pedagogika, 65(3), s. 244-261..
-
JANÍK, T., LOKAJÍČKOVÁ, V. & JANKO, T. (2012). Komponenty a charakteristiky zakládající kvalitu výuky: přehled výzkumných zjištění. Orbis Scholae, 6(3), s. 27-55..
-
JANÍK, T. (2004). Význam Shulmanovy teorie pedagogických znalostí pro oborové didaktiky a pro vzdělávání učitelů. Pedagogika, 54(3), s. 243-250..
-
JELEMENSKÁ, P., SANDER, E. & KATTMANN, U. (2003). Model didaktickej rekonštrukcie: Impulz pre výzkum v oborových didaktikách. Pedagogika, 53(2), s. 190-201..
-
KANSANEN, P. (2004). Didaktika a její vztah k pedagogické psychologii: problémy klíčových pojmů a jejich překladu. Pedagogika, 54(1), s. 48-57..
-
KATTMANN, U. (2009). Didaktická rekonstrukce: učitelské vzdělávání a reflexe výuky. In T. Janík (ed.), Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů (s. 17-32).. Brno: Paido.
-
KOSTEČKA, J. (2012). Co nemohou umět studenti bohemistiky. In Český jazyk a literatura, č. 3, 62/2011-2012, s. 136-139..
-
KOTÁSEK, J. (2011). Domácí a zahraniční pokusy o obecné vymezení předmětu a metodologie oborových didaktik. In Pedagogická orientace, roč. 21, č. 2, s. 226-239..
-
LIGOŠ, M. (2009). Základy jazykového a literárneho vzdelavania I., II. Úvod do didaktiky materinského jazyka a literatúry.. Ružemberok: Filozofická fakulta Katolické Univerzity.
-
MÁJOVÁ, L. (2008). Učitel jako zprostředkovatel poznání. Pedagogika, 58(2), s. 131-139..
-
MAŇÁK, J. (2004). Aktuální otázky oborových didaktik. In Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu, s. 1-3.. Brno: Masarykova univerzita.
-
MAŇÁK, J. (2003). Nárys didaktiky.. Brno: Masarykova univerzita.
-
PUPALA, B. (2009). Revízia didaktického myslenia. Pedagogika, 59(2), s. 215-220..
-
SCOTT, D. & USHER, R. (1996). Understanding Educational Research.. London: Routledge.
-
SHULMAN, L. (1986). Paradigms and research programs in the study of teaching: a contemporary perspective. In M. Wittrock (ed.) (1986). Handbook of Research on Teaching (pp. 3-36).. New York, London: MacMillan.
-
SHULMAN, L. S. (1987). Knowledge and Teaching: Foundations of the new reform. Harvard Educational Review, 57(1), s. 1-22..
-
SHULMAN, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), s. 4-14..
-
SKALKOVÁ, J. (2007). Obecná didaktika.. Praha : Grada.
-
SLAVÍK, J. (2003). Lesk a bída oborových didaktik. Pedagogika, 53(2), s. 137-140..
-
SLAVÍK, J. (2009). O teorii pro posthospitační rozbor aneb reflexe příběhu výuky jako prostředek rozvoje didaktických znalostí obsahu. In T. Janík (Ed.), Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahu u budoucích učitelů (s. 33-44).. Brno: Paido.
-
STUCHLÍKOVÁ, I., JANÍK, T. et al. (2015). Oborové didaktiky. Vývoj - stav - perspektivy.. Brno: Munipress.
-
VALA, J. et al. (2015). Literární výchova ve škole. Vzpomínky, vize, zkušenosti.. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
VALA, J. (2013). Poezie, studenti a učitelé. Recepce, interpretace, výuka.. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
VALA, J. (2011). Poezie v literární výchově.. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
|