Vyučující
|
-
Vala Jaroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Marešová Hana, doc. PhDr. Ph.D., MBA
|
Obsah předmětu
|
Hlavní témata předmětu: - rozvoj jazyka a jazykové komunikace v MŠ. - čtenářské prekoncepty a jejich rozvoj. - pravopisná, typografická a citační norma. Propojení na pedagogickou praxi: teoretické poznatky z oblasti jazykovědy budou propojovány s náměty z praxe. Tyto náměty budou studenti prezentovat v rámci seminářů, vzájemně ověřovat a diskutovat.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cíl předmětu: Student si osvojí poznatky z oblasti jazykové výchovy v MŠ a s tím související teorii jazyka. Student si zopakuje základní pravopisná a typologická pravidla, seznámí se s citační normou.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemný test
Po absolvování předmětu by měli být studenti schopni: - konkretizovat naplňování očekávaných výstupů z RVP PV z oboru Jazyk a řeč pomocí úkolů z praxe, - konkretizovat rozvoj čtenářských prekonceptů pomocí úkolů z praxe, - používat pravopisnou a typografickou normu, - používat citační normu.
|
Doporučená literatura
|
-
BELZ, H.; SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6..
|