Vyučující
|
-
Páral Karel, Mgr. et Mgr. Ph.D.
-
Kasal Tomáš, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Program seminářů: Obchodní a živnostenský rejstřík Katastr nemovitostí Mediální agentury (ČTK, Anopress) Využití internetových zdrojů státní správy a samosprávy (ministerstva, vláda, Hrad, obce, majetková přiznání) eKLEP, Věstník veřejných zakázek Český statistický úřad, Eurostat Soudy, policie, hasiči, armáda Program přednášek: Typologie zdrojů, formální a neformální zdroje Vztahy novinář vs. zdroj, aktuální trendy Zdroje dat a datová žurnalistika I. Uplatnění datové žurnalistiky na konkrétních příkladech Mediální lobbisté. Jak je poznáme a jak s nimi pracovat
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem výuky je seznámit posluchače se základními způsoby získávání, ověřování a zpracování žurnalistických informací. Studenti se v seminářích seznámí i s metodami jejich třídění, hodnocení a úpravami.
Student se seznámí se základními způsoby získávání, ověřování a zpracování žurnalistických informací.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Seminární práce
Zápočet Účast na seminářích a přednáškách maximální možná absence: jedna přednáška (2 vyučovací hodiny), počet možných seminárních absencí se řídí dle pokynů vyučujícího Odevzdání seminárních úkolů do stanovené uzávěrky (neúčast v semináři neomlouvá neodevzdání úkolu!) Úspěšné vypracování praktického seminárního testu, který prověří znalosti zdrojů a schopnost studentů s nimi aktivně pracovat
|
Doporučená literatura
|
-
BARTOŠEK, J. Úvod do studia žurnalistiky. Olomouc : SDV FF UP, 2000.
-
Burton,G., Jirák, J. (2001). Úvod do studia médií. Brno: Barristel a Principal.
-
ČULÍK, J., PECINA, T. V hlavních zprávách: Televize. Praha : ISV, 2001.
-
Kunczik, M. Základy masové komunikace. Praha 1995.
-
McNair, B. (2004). Sociologie žurnalistiky. Praha: Portál.
-
Reifová, I. a kol. Slovník mediální komunikace. Praha 2004.
-
ŠMÍD,M. Stručný slovník elektronických médií, UK Praha 1995.
-
TRUNEČKOVÁ, L. Tiskové agentury. Praha : Karolinum, 1997.
|