Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Volba projektu, stanovení harmonogramu jednotlivých etap a konkrétních úkolů pro účastníky workshopu 2. Návrhy lay-outu, výběr a korekce, realizace finální podoby lay-outu 3. Sběr a příprava obsahu, sazba, předtisková příprava 4. Zkušební tisk a korektury 5. Hodnocení produktu, diskuse
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Workshop DTP tvorby na rozdíl od příslušného praktika, na něž navazuje, již představuje přípravu a tvorbu konkrétního tiskového produktu. Studenti tak budou mít příležitost samostatně (pod pedagogickým vedením) pracovat na projektu, který si sami zvolí. Posluchači jako tým vytvoří koncepci lay-outu a poté si rozdělí jednotlivé části titulu, které budou následně samostatně vytvářet (sazba, grafika apod.) Při této práci se budou studenti muset naučit práci v týmu. Samotný vyučující bude fungovat jako "koordinátor" a konzultant pro řešení konkrétních problémů. Závěrem workshopu bude obhajoba celého produktu a zvolených řešení.
Student si osvojí praktické kompetentce a profesní rutiny disponující ho k samostatné činnosti v dané specializaci a bude připraven na praktickou část státní závěrečné zkoušky.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KZU/PDTB
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Zápočet: Pro udělení zápočtu musejí studenti seznamovat vyučujícího s projektem v jednotlivých fázích výroby, vyžaduje se aktivní účast každého jednotlivce na projektu, zvládnutí přidělených úkolů a zdůvodnění zvolených řešení. Kolokvium: obhajoba způsobu vypracování projektu a rozprava nad alternativními postupy.
|
Doporučená literatura
|
-
Manuál QuarkXPress, PageMaker, InDesign, RagTimeSolo ad..
-
Beran,V. Typografický manuál - učebnice počítačové typografie. Kafka design, Praha 1999.
-
Blažej,B. Grafická úprava tiskovin. Praha 1990.
-
Horný,S. Počítačová typografie. Praha, Grada 1997.
-
Hyan,J. Digitální fotografie, TH Soft, Praha 1998.
-
Kočička,P., Blažek, F. Praktická typografie. Computer Press, Brno 2004.
|