Předmět: Internetová publicistika

« Zpět
Název předmětu Internetová publicistika
Kód předmětu KZU/EPSB
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Bednář Vojtěch, PhDr.
Obsah předmětu
1. Historie internetové žurnalistiky kde se vzala a proč, kde jsou její začátky v České republice, kdo jsou klíčové osobnosti a klíčová média 2. Současnost internetové žurnalistiky v České republice nejdůležitější média, vztahy mezi nimi, vztahy s publikem 3. Technické fungování média technika za online redakcí publikační systémy, jejich fungování a zákonitosti 4. Procesuální fungování média jak online médium zpracovává obsah, jaké jsou role lidí v něm, jak funguje zpracování textů a dalších médií 5. Online médium a jeho vztah s publikem nástroje zpětné vazby a interaktivní obsahové formáty 6. Online médium a jeho ekonomika zdroje prostředků, jejich vývoj a trendy. Financování online média a vztahy s ekonomickým okolím

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Předměte je určen studentům žurnalistiky, které seznamuje s principy, teorií, historií a současností internetové publicistiky. Studenti získají komplexní, a vždy aktuální informaci o stavu internetové žurnalistiky, jejích trendech a směrech, a základní informaci o historii, vývoji a souvislostech s tím spojených. V praktické části předmětu mají možnost si vyzkoušet provoz online redakce po technické i procesuální stránce na vlastním, kolektivně řešeném projektu.
Student se seznámí s fungováním elektronických publikačních systémů v prostředí internetu. V praktické části předmětu mají možnost si vyzkoušet provoz online redakce po technické procesuální stránce na vlastním, kolektivně řešeném projektu.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta

zápočet: 3/5 aktivní účast. Písemný test (20 otázek, min. 16 bodů). Kolokvium: prověření znalosti získaných v rámci kursu Výstupem předmětu je vědomostní test a vyhodnocení práce studentů pedagogem.
Doporučená literatura
  • Bell, D.-Kennedy, B.M. (2000). The Cybercultures reader. Routledge. London.
  • Dennis, E.E.-Meriil, J.C. Media debates : great issues for the digital age.
  • Dvořáček M., Stuchlík J. Reklama na Internetu.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Žurnalistika (2022) Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Žurnalistika (2015) Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Žurnalistika (2019) Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -