Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Historie internetové žurnalistiky kde se vzala a proč, kde jsou její začátky v České republice, kdo jsou klíčové osobnosti a klíčová média 2. Současnost internetové žurnalistiky v České republice nejdůležitější média, vztahy mezi nimi, vztahy s publikem 3. Technické fungování média technika za online redakcí publikační systémy, jejich fungování a zákonitosti 4. Procesuální fungování média jak online médium zpracovává obsah, jaké jsou role lidí v něm, jak funguje zpracování textů a dalších médií 5. Online médium a jeho vztah s publikem nástroje zpětné vazby a interaktivní obsahové formáty 6. Online médium a jeho ekonomika zdroje prostředků, jejich vývoj a trendy. Financování online média a vztahy s ekonomickým okolím
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Předměte je určen studentům žurnalistiky, které seznamuje s principy, teorií, historií a současností internetové publicistiky. Studenti získají komplexní, a vždy aktuální informaci o stavu internetové žurnalistiky, jejích trendech a směrech, a základní informaci o historii, vývoji a souvislostech s tím spojených. V praktické části předmětu mají možnost si vyzkoušet provoz online redakce po technické i procesuální stránce na vlastním, kolektivně řešeném projektu.
Student se seznámí s fungováním elektronických publikačních systémů v prostředí internetu. V praktické části předmětu mají možnost si vyzkoušet provoz online redakce po technické procesuální stránce na vlastním, kolektivně řešeném projektu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
zápočet: 3/5 aktivní účast. Písemný test (20 otázek, min. 16 bodů). Kolokvium: prověření znalosti získaných v rámci kursu Výstupem předmětu je vědomostní test a vyhodnocení práce studentů pedagogem.
|
Doporučená literatura
|
-
Bell, D.-Kennedy, B.M. (2000). The Cybercultures reader. Routledge. London.
-
Dennis, E.E.-Meriil, J.C. Media debates : great issues for the digital age.
-
Dvořáček M., Stuchlík J. Reklama na Internetu.
|