| Název předmětu | Aktuální otázky médií, kultury a komunikace |
|---|---|
| Kód předmětu | KZU/AOMN |
| Organizační forma výuky | Přednáška |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Cílem předmětu je obecnější reflexe aktuálních otázek českých a světových médií. Kurs je koncipován tak, aby bylo možno pružně reagovat na současný vývoj medií a jejich proměny. Obsahová náplň předmětu je z povahy věci stanovena pouze rámcově, s ohledem na vývoj v posledních letech, lze však předpokládat, že pozornost se bude soustřeďovat např. na tyto oblasti: vlastnictví médií (postupující vlastnická koncentrace v tuzemsku i ve světě a dopady na kvalitu mediální produkce), mediální manipulace, realita versus fikce, vliv nových technologií na proměnu mediálních obsahů atd. Studenti budou vybízeni k tomu, aby aktivně vyhledávali odbornou literaturu k teoretickému pozadí příslušných problémů, nastudovali ji a v semináři téma kontextualizovali.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Přednášení |
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu je obecnější reflexe aktuálních otázek českých a světových médií. Kurs je koncipován tak, aby bylo možno pružně reagovat na současný vývoj medií a jejich proměny. Obsahová náplň předmětu je z povahy věci stanovena pouze rámcově, s ohledem na vývoj v posledních letech, lze však předpokládat, že pozornost se bude soustřeďovat např. na tyto oblasti: vlastnictví médií (postupující vlastnická koncentrace v tuzemsku i ve světě a dopady na kvalitu mediální produkce), mediální manipulace, realita versus fikce, vliv nových technologií na proměnu mediálních obsahů, atd. Studenti budou vybízeni k tomu, aby aktivně vyhledávali příslušnou odbornou literaturu k teoretickému pozadí příslušných problémům, nastudovali ji a v semináři téma kontextualizovali.
Obeznámenost s produkčními procesy výroby mediálních obsahů v různých mediálních formách (tištěných, audiovizuálních, nebo v nových médiích) a schopnost aplikovat tyto poznatky ve své profesi. Analyzovat funkce médií, jakožto strukturálních elementů mediálního systému v demokratické občanské společnosti. |
| Předpoklady |
|
schopnost práce s odborným textem
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Ústní zkouška
Pravidelná aktivní účast v hodinách, vypracování seminární práce na jedno z témat probíraných ve výuce. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Mediální studia se specializací na žurnalistická studia (2019) | Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Mediální studia maior (2019) | Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Mediální studia se specializací na komunikační studia (2019) | Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Mediální studia se specializací na kulturální studia (2019) | Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Mediální studia (2019) | Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |