Předmět: Praxe v galerijní instituci

« Zpět
Název předmětu Praxe v galerijní instituci
Kód předmětu KVV/WPRAX
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 9
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Jedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Chorý Tomáš, ak. soch. ArtD.
  • Šobáňová Petra, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Praxe v muzejní instituci: náslechy, samostatné výstupy, podíl na veškeré činnosti lektorského oddělení (organizační záležitosti, příprava programů a různých akcí aj.) Sestavení a realizace vlastního animačního programu s ohledem na pestrou paletu potenciálních návštěvníků. Možnost konzultace s pedagogy jednotlivých školních skupin, příprava samostatného výstupu za asistence zkušeného lektora edukačního oddělení, konzultace s kurátory při přípravě programu. Student praxi absolvuje buď na svém pracovišti (muzeum umění, resp. galerie) nebo v lektorském oddělení jiného muzea umění ? možnost využití spolupráce PdF s Muzeem umění Olomouc (Muzeum moderního umění Olomouc, Arcidiecézní muzeum Olomouc)

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Domácí příprava na výuku - 200 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 35 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 15 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 20 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem praxe v muzejní instituci je ukázat studentům praktickou činnost muzejního pedagoga a seznámit je s jejími specifiky. Doporučené trvání praxe je 3 týdny, během nichž student absolvuje náslechy (min. 10 hod) i samostatnou práci s návštěvníky (min. 10 hod), cílem je aktivní zapojení do veškeré činnosti lektorského oddělení.
Po absolvování praxe získá student jasnou představu o fungování lektorského oddělení muzea umění a o náplni práce muzejního pedagoga. Tyto zkušenosti následně využije ve vlastní praxi muzejního pedagoga.
Předpoklady
Základní orientace v teorii a dějinách umění, v pedagogice a didaktice, zájem o předmět, aktivita.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Systematické pozorování studenta, Rozbor portfolia studenta

Aktivní účast na praxi a domácí příprava dle pokynů cvičného lektora.
Doporučená literatura
  • Horáček Martin, Myslivečková Hana, Šobáňová Petra (eds.). (2008). Muzejní pedagogika dnes (sborník příspěvků). Olomouc.
  • Horáček Radek. (1998). Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno .
  • Jůva Vladimír. (2004). Dětské muzeum : Edukační fenomén pro 21. století. Brno.
  • Jůva Vladimír. (1994). Vývoj německé muzeopedagogiky. Brno.
  • Kesner Ladislav. (2000). Muzeum umění v digitální době . Praha.
  • kol. autorů. (2007). Škola muzejní pedagogiky 1 - 7. Olomouc.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr