Cílem výuky je vést studenty k pochopení symbolické úlohy textilu v životě člověka v historickém i současném kontextu.Ukázat na možnosti textilu a řemesla jako nástroje přibližování kultur, gendrového umění, umění menšin, insitních umělců. Objevovat symbolickou úlohu textilu ve starých i nových rituálech umění přírodních národů i v současném umění. Nalézat kontexty s volným uměním v oblasti soft-artu, konceptu, land artu, body-artu, environmentu i ekologických tendencích v umění. Přivést studenty k pochopení specifických vlastností textilního materiálu, k prohloubení smyslové vnímavosti k textilu i vnímání jeho úlohy jako poselství.
Student by měl být způsobilý k zvládnutí základních řemeslných postupů u vybraných tradičních textilních technik a tvořivému přístupu k textilnímu materiálu. Měl být schopen vnímání specifických výrazových možností textilního materiálu, jeho smyslových kvalit i novému pohledu na textil jako východisko pro vyjádření obsahu. Měl by být schopen vidět kontext současného textilního umění s oblastí volného umění.
|
-
FUKAI, A., SUOH, T., IWAGAMI, M., KOGA, R., NII, R. (2003). Móda: Z dějin odívání 18., 19. a 20. století, Sbírka Kyoto Costume Institute. Koln, Praha.
-
HAVLÍK,V., HORÁČEK, ZHOŘ,I. (1991). Akční tvorba. Olomouc.
-
JEANLOZ, P., GONIN, B., HUBER, L. 16. Biennale internationale de la tapisserie.
-
KYBALOVÁ, L. (1991). Alternativy tapiserie české a slovenské. Brno.
-
MILLEROVÁ, J. (2007). Primitivní umění. Praha.
-
MORGANOVÁ, P. (1999). Akční umění. Olomouc.
-
OKO, M., J., ZAWISZA, N. (2004). 11. Miedzynarodowe triennale tkaniny. Lodž.
-
OKO, M., J., ZAWISZA, N. (2007). 12. Miedzynarodowe triennale tkaniny. Lodž.
-
REBMANNOVÁ, H. (1998). Neviditelná skulptura; (O Josephu Beuysovi). Olomouc.
-
RUHRBERG, K., SCHECKENBURGER, M., FRICKEOVÁ, CH., HONNEF. (2004). Umění 20. století. Koln, Bratislava.
-
WALLER, I. (1977). Textile Sculpture. London.
|