| Název předmětu | Světová architektura 20. a 21. století |
|---|---|
| Kód předmětu | KVV/SAR@ |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 4 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Přednáška se soustřeďuje na vývoj světové architektury po druhé světové válce po dnešek. Klade při tom důraz na teoretické myšlení a na typy teoretických argumentů, jaké jsou charakteristické pro hlavní vývojové linie architektury v tomto údobí. Nezaměřuje se však příliš na jednotlivé směry a styly, nýbrž spíše na osobní přínos velkých tvůrčích osobností. V cyklu, který má rozsah několika semestrů, se tak objevuje Le Corbusier, Ludwig Mies van der Rohe, Louis Kahn, Luís Barragán, Robert Venturi, Aldo Rossi, Peter Eisenman, Steven Holl, Rem Koolhaas a Jacques Herzog-Pierre de Meuron.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení
|
| Výstupy z učení |
|
Přednáška se věnuje dějinám světové architektury od druhé světové války po dnešek. Spíše než na stylové směry se soustřeďuje na přínos velkých tvůrčích osobností, podrobně probírá tvorbu Le Corbusiera, Ludwiga Miese van der Rohe, Louise Kahna, Luíse Barragána, Roberta Venturiho, Alda Rossiho, Petera Eisenmana, Stevena Holla, Rema Koolhaase a týmu Herzog-de Meuron.
Základní orientace ve světové a domácí architektuře 20. století. |
| Předpoklady |
|
Určeno studentům bakalářského studia Katedry výtvarné výchovy.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta
Ústní nebo písemná zkouška založená na obsahu předmětu popř. překládaného textu. Prezentace zadaného tématu ve výuce. ISP: Ústní nebo písemná zkouška založená na obsahu předmětu popř. překládaného textu. Prezentace zadaného tématu ve výuce. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |