| Název předmětu | Metodologie uměleckohistorického výzkumu |
|---|---|
| Kód předmětu | KVV/MUV@ |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Semináře seznamují studenta s metodologií a postupy samostatné výzkumné práce v oboru dějiny výtvarného umění. Zahrnuje heuristický průzkum, poznání vybraného díla z autopsie, pořízení dokumentace, uměleckohistorické zpracování a hodnocení, včetně komparativního situování do kontextu příbuzné umělecké tvorby. Výstupem je seminární práce, event. text vhodný k publikaci.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování
|
| Výstupy z učení |
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - zvládnout základy samostatné badatelské práce - samostatného heuristického průzkumu - samostatného průzkumu v terénu - porozumět základům pomocných historických věd, zejména heraldice a epigrafice - používat citační normu ISO 690, poznámkový aparát apod. - samostatné dokumentační a fotodokumentační činnosti - samostatně připravit strukturovaný text o vybrané památce - samostatně hodnotit vybraný artefakt v definovaných souvislostech
Student je schopen samostatného teoretického zpracování daného tématu. Je seznámen s metodami, postupy a normami kladenými na teoretickou práci v oboru dějin výtvarného umění. |
| Předpoklady |
|
Základní orientace v oboru dějin českého výtvarného umění.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Seminární práce
Účast na semináři 80% a odevzdání seminární práce, která přináší výsledky samostatného výzkumu opřeného jako o heuristický základ, tak i o terenní průzkum. Práce musí splňovat požadavky kladené na odbornou teoretickou stať. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |