| Název předmětu | Výchova ke vztahu k regionálnímu dědictví |
|---|---|
| Kód předmětu | KVV/KVRD@ |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 1 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Cílem předmětu je naučit studenty reflektovat aktuální problémy společnosti ve vztahu k výchově ke vztahu ke kulturně historickému a přírodnímu dědictví regionu. Dále seznámit budoucí muzejní pedagogy s cíli Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a v kontextu muzejní edukace realizované na půdě regionálních, resp. vlastivědných muzeí. Výchova ke vztahu k regionálnímu dědictví pomáhá k vytváření hodnotového systému v životě žáků a plní významnou roli v oblasti formativní. Cílem je studenty blíže seznámit s charakteristikou a významem výchovy ke vztahu k regionálnímu dědictví, aktivně je zapojit do spolupráce s konkrétními paměťovými institucemi, zvláště s regionálními muzei (využijí při zpracování portfolia a projektů, event. programu pro muzeum). Významným tématem disciplíny je spolupráce muzea a školy a její předpoklady. Práce v seminářích bude založena na aktivitě a spolupráci studentů.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
| Výstupy z učení |
|
Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - reflektovat aktuální problémy společnosti ve vztahu k výchově ke vztahu ke kulturně historickému a přírodnímu dědictví regionu, - znát cíle a obsahy Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, - aktivně se zapojovat do spolupráce s konkrétními paměťovými institucemi, zvláště s regionálními muzei, - využít regionální muzeum při zpracování portfolia a projektů, event. programu pro muzeum, - být schopen aktivně spolupracovat a rozvíjet spolupráci muzea a školy.
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni využívat potenciál vlastivědných muzeí pro tvorbu vlastních edukačních programů. |
| Předpoklady |
|
Zájem o problematiku regionálního dědictví.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Účast na výuce. Zpracuje návrh výukového programu na dané téma. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní |