| Název předmětu | Didaktika výtvarné výchovy 1 |
|---|---|
| Kód předmětu | KVV/KDV1@ |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Vznik a vývoj dětského výtvarného projevu. Typologie dětského výtvarného projevu z pohledu psychologie a teorie výtvarné formy. Metodické řady a projekty ve výtvarné výchově. Charakteristika současné výtvarné výchovy. Námět ve výtvarné výchově. Dětský výtvarný projev a umění (vztah umělců moderny a postmoderny k dětskému výtvarnému projevu)
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům základní orientaci v problematice výtvarné pedagogiky a vyučování výtvarné výchovy na 1. stupni ZŠ. Studenti se seznámí s předmětem didaktiky výtvarné výchovy, se současným pojetím a cíli současné VV. Osvojí si terminologii Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a vzdělávací obsah oboru výtvarná výchova. Studenti budou dále seznámeni s problematikou dětského výtvarného projevu, výtvarné typologie, diagnostickými a terapeutickými možnostmi výtvarných činností. Budou schopni rozpoznat a sami koncipovat nejen základní typy vyučovacích jednotek VV, ale i výtvarných řad a projektů. Cílem je rovněž pochopení vazby mezi cílem, metodami a hodnocením ve VV a specifickým vztahem mezi námětem, učivem a výtvarnou technikou ve výtvarném vyučování.
Znalost dětského výtvarného projevu a teorie výtvarné pedagogiky |
| Předpoklady |
|
Základní znalosti z teorie a praxe výtvarné pedagogiky
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta
Student vypracuje seminární práci vztahující se k obsahu předmětu. Doporučená témata jsou stanovena přímo v semináři. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (MD20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |