| Název předmětu | Expresivní interpretace |
|---|---|
| Kód předmětu | KVV/JEI@ |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Obsah: Cílem je seznámit studenty s problematikou interpretace a zpřístupňování uměleckého díla a jiných typů muzeálií (artefaktů, mentefaktů a naturfaktů). Pomocí praktických aktivit disciplína představuje proces tvůrčí, resp. expresivní interpretace sbírkového předmětu, zaměřuje se na hledání originálních možností komunikace s ním. Během výuky budou představeny rozličné formy a metody zpřístupňování muzeálie využitelné nejen během realizace edukačního programu muzea a galerie, ale i v běžném edukačním procesu na školách. Pozornost bude věnována také ?mezím interpretace? a odrazu současných teorií interpretace v práci muzejního pedagoga. Disciplína pěstuje schopnost studentů porozumět sbírkovým předmětům muzea a nacházet vhodné způsoby jeho interpretace, přístupné co nejširší škále návštěvnických skupin. Realizace řady praktických etud rozvíjí didaktické kompetence absolventů a zaměřuje se na jejich schopnost aplikace ukázkových metod a postupů do vlastní praxe. Základní témata: interpretace muzeálie tvůrčí, expresivní interpretace metody interpretace odraz současných teorií interpretace ve vzdělávání
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - objasnit pojem interpretace a kriticky zhodnotit možné přístupy k uměleckému dílu - vysvětlit rozdíl mezi interpretací výkladovou a expresivní - aktivně používat metody expresivní interpretace - samostatně interpretovat umělecké dílo a aplikovat poznatky o něm do vlastní edukační aktivity - diskutovat o problematice interpretace a mezích tohoto procesu
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni samostatně interpretovat umělecké dílo a aplikovat poznatky o něm do vlastní edukační aktivity. |
| Předpoklady |
|
Základní orientace v pedagogické problematice, zájem o obor.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozhovor, Seminární práce
Účast na výuce. Esej nebo prezentace ve výuce nebo seminární práce na zadané téma (dle aktuálního zadání) ISP: Účast na výuce 30%, esej nebo prezentace ve výuce nebo seminární práce na zadané téma (dle aktuálního zadání) |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Edukace v kultuře maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní |