| Název předmětu | Grafika 2 |
|---|---|
| Kód předmětu | KVV/GR2B |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 4 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Práce v semináři se soustředí na zvládnutí technik hlubotisku (suchá jehla, čárový lept a akvatinta). Zabývá se převodem kresby, čárové či půltónové, na tiskovou matrici za použití mechanických nebo chemických prostředků.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Demonstrace, Grafické a výtvarné činnosti
|
| Výstupy z učení |
|
Cílem výuky je studentova zkušenost se základními hlubotiskovými technikami, promýšlení návrhu s hlediska použití linie a rastru (půltónů) a zvládnutí práce s kovovou matricí a kyselinou.
Práce v semináři GR2 umožní studentovi poznat specifika základních hlubotiskových technik a jejich vyjadřovacího potenciálu. Student získá také pracovní návyky a dovednosti, které určí úroveň řemeslného standardu jeho práce. |
| Předpoklady |
|
Základním předpokladem je studentova zkušenost s kresbou a orientace v možnostech, jak s ní pracovat. K ní se váže také studentova dobrá vizuální představivost, schopnost pochopit dualitu matrice a obtisku. Dalším předpokladem je jeho schopnost přijmout některé technologické imperativy, bez jejichž respektování se dobrý výsledek nedostaví.
KVV/GR1@ ----- nebo ----- KVV/GR1B |
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Příprava návrhů, průběžné konzultace s pedagogem a alespoň 80% účast v semináři. Realizace všech uložených úkolů, s důrazem na co nejlepší kvalitu závěrečné edice tisků. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|