Vyučující
|
-
Konečný Karel, doc. PhDr. CSc.
-
Staněk Antonín, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Aktuální pojetí oborové didaktiky občanského a společenskovědního základu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Příprava na zkoušku
- 64 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Vztah k jiným disciplínám, současné trendy. Výchova k občanství v současném systému vzdělávání na základní a střední škole. Učebnice, další pomůcky a média. Osobnost učitele, výchova demokratického občana. Národní identita, multikulturalita, globální myšlení Etická dimenze, rozvoj osobnosti žáka.
Kompetence v rozsahu cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Prostudovat aktuální odbornou literaturu k tématu, včetně odborných časopisů a zahraničních reflexí tématu.
|
Doporučená literatura
|
-
Belz, H., Siegrist, M. (2001). Klíčové kompetence a jejich rozvíjení.. Praha: Portál.
-
Dopita,M., Hrachovcová,M.(eds.). (2001). Výchova k demokracii v transformující se společnosti.. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Kalhous, Z. a Obst, O. (1998). Školní didaktika.. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Mezihorák, F. (1999). Evropanství a učitelství. In Hodovský, I. (ed.) Jetnotná Evropa: politickoekonomické, pedagogické a etické aspekty.. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Staněk, A. (2007). Výchova k občanství a evropanství.. Olomouc: Nakladatelství Olomouc.
|