Předmět: Didaktika výchovy k občanství. Společenské vědy

« Zpět
Název předmětu Didaktika výchovy k občanství. Společenské vědy
Kód předmětu KVS/XDID
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Konečný Karel, doc. PhDr. CSc.
  • Staněk Antonín, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Aktuální pojetí oborové didaktiky občanského a společenskovědního základu.

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
  • Příprava na zkoušku - 64 hodin za semestr
Výstupy z učení
Vztah k jiným disciplínám, současné trendy. Výchova k občanství v současném systému vzdělávání na základní a střední škole. Učebnice, další pomůcky a média. Osobnost učitele, výchova demokratického občana. Národní identita, multikulturalita, globální myšlení Etická dimenze, rozvoj osobnosti žáka.
Kompetence v rozsahu cíle předmětu.
Předpoklady
Bez předchozích předpokladů.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Prostudovat aktuální odbornou literaturu k tématu, včetně odborných časopisů a zahraničních reflexí tématu.
Doporučená literatura
  • Belz, H., Siegrist, M. (2001). Klíčové kompetence a jejich rozvíjení.. Praha: Portál.
  • Dopita,M., Hrachovcová,M.(eds.). (2001). Výchova k demokracii v transformující se společnosti.. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • Kalhous, Z. a Obst, O. (1998). Školní didaktika.. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • Mezihorák, F. (1999). Evropanství a učitelství. In Hodovský, I. (ed.) Jetnotná Evropa: politickoekonomické, pedagogické a etické aspekty.. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • Staněk, A. (2007). Výchova k občanství a evropanství.. Olomouc: Nakladatelství Olomouc.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr