Vyučující
|
-
Konečný Karel, doc. PhDr. CSc.
-
Staněk Antonín, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Specifika vědeckého výzkumu pedagogických jevů 2. Koncipování a strategie výzkumu 3. Specifika empirického měření 4. Výzkumné metody a techniky 5. Kvalitativní přístup a jeho teoretická a metodologická východiska 6. Kritéria kvality kvalitativního výzkumu 7. Proces kvalitativního výzkumu a jeho plánování 8. Designy kvalitativního výzkumu 9. Příklady provedených kvalitativních výzkumů 10. Příklady provedených kvantitativních výzkumů 11. Výzkumy v oblasti výchovy k občanství
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 6 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 8 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je dát studentům učitelství společenských věd komplexní pohled na metodologické problémy vědeckého šetření pedagogických jevů v kontextu výchovy k občanství.
Kompetence v rozsahu cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Studenti zpracují a obhájí seminární práci na zadané téma
|
Doporučená literatura
|
-
Drulák, P. a kol. (2008). Jak zkoumat politiku: kvalitativní metodologie v politologii a mezinárodních vztazích.. Praha: Portál.
-
GAVORA, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido.
-
PELIKÁN, J. (2007). Základy empirického výzkumu pedagogických jevů.. Praha: Karolinum.
-
Silverman, D. (2005). Ako robiť kvalitatívny výskum.. Bratislava: Pegas.
-
Staněk, A. (2007). Výchova k občanství a evropanství.. Olomouc: Nakladatelství Olomouc.
-
Švaříček, E., Šeďová, K. a kol. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách.. Praha: Portál.
|