Vyučující
|
-
Konečný Karel, doc. PhDr. CSc.
-
Cingelová Gabriela, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Menšiny v ČR.Východiska reformy multikulturní výchovy a seznámení s projekty, zabývajícími se interkulturním vzděláváním a multikulturalitou.Projekt sousedé. Komunikace s menšinami, řešení etnického konfliktu a vytvoření kurikula v OV, ON, ZSV a zpracování návrhu akčního plánu multikulturní školy
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Účast na výuce
- 30 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Východiska reformy multikulturní výchovy a seznámení s projekty, zabývajícími se interkulturním vzděláváním a multikulturalitou. Využití zážitkových a aktivizačních metod. Komunikace s menšinami, řešení etnického konfliktu a vytvoření kurikula v OV, ON, ZSV a zpracování návrhu akčního plánu multikulturní školy.
Způsobilosti v rámci předmětu.
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
100% aktivní účast na semináři. Prezentace seminární práce na zadané téma.
|
Doporučená literatura
|
-
Mistrík, E. a kol. (1999). Kultúra a multikultúrna výchova.. Bratislava: IRIS.
-
Průcha, J. (2001). Multikulturní výchova.. Praha: ISV nakladatelství.
-
Šišková, T. (ed.). (2001). Menšiny a migranti v České republice.. Praha: Portál.
|