|
Vyučující
|
-
Konečný Karel, doc. PhDr. CSc.
-
Krákora Pavel, Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Vyšehrad. Slavín. Národní muzeum. Staroměstské náměstí. Týnský chrám. Ungelt. Židovské město. Národní, resp. Stavovské divadlo. Anežský klášter. Karlův most. Klementinum. Chrám sv. Mikuláše. Areál Pražského hradu. Strahovský klášter. Břevnov. Bílá hora.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
- Exkurze
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem exkurze je seznámit studenty s významnými památkami hlavního města a jeho významem v kontextu historického vývoje českých zemí od raného středověku po současnost. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - Charakterizovat nejvýznamnější pražské pamětihodnosti in situ, - objasnit vztah Prahy k kulturně-historické tradici českých zemí, - vysvětlit význam Prahy v kontextu historického vývoje českých zemí, - vyjmenovat a charakterizovat různé typy učebních úloh (podle taxonomie Tollingerové), - posuzovat didaktickou hodnotu nejvýznamnějších pražských pamětihodností,
Schopnost organizačně i odborně zabezpečit exkurzi s historickou tematikou.
|
|
Předpoklady
|
Všeobecné kulturní a historické povědomí.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Pracovní list, aktivní účast na exkurzi
|
|
Doporučená literatura
|
-
Dudák, V. (1995). Pražský poutník aneb Prahou ze všech stran.. Praha: BASET.
-
Pojsl, M., Londin, V. (1998). Dvanáct století architektury.. Olomouc: Nakladatelství Olomouc.
-
Staňková, J., Voděra, S. (2001). Praha gotická a barokní.. Praha: Academia.
|