Vyučující
|
-
Konečný Karel, doc. PhDr. CSc.
-
Staněk Antonín, doc. Mgr. Ph.D.
-
Hubálek Tomáš, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Didaktická transformace vybraného učiva při využití aktivizujících výukových metod.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 8 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 6 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Praktické zavádění nových výukových strategií a metod vedoucích k rozvoji kritického myšlení, tvorbě projektů, metod zaměřených na kooperaci, tvořivost, řešení problému. Seminář bude zaměřen na uplatnění těchto strategií při výchově k občanství na ZŠ a SŠ v souladu s příslušnými RVP.
Kompetence v rozsahu cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta
Aktivní účast na seminářích, příprava a rozbor stanoveného tématu na semináři.
|
Doporučená literatura
|
-
GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E., NOVOTNÝ, P. (2000). Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků.. Olomouc: Nakladatelství Hanex.
-
Kašová, J. a kol. (1995). Projektové vyučování v teorii i praxi.. Kroměříž: IUVENTA.
-
Silberman, M. (1997). 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování.. Praha: Portál.
|