| Název předmětu | Česká identita v globálním kontextu |
|---|---|
| Kód předmětu | KVS/KCIG@ |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata: Český stát a národ ve středověké Evropě. České země jako součást habsburské monarchie. Formování české národní identity v rámci procesu vytváření evropských národů v 19. století. Československo v období mezi 1. a 2. světovou válkou.Nacistická okupace českých zemí a její důsledky. Československo jako součást sovětského mocenského bloku po 2. světové válce. České národní a státní společenství v EU a globalizovaném světě na začátku 21. století.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu je seznámit studenty - budoucí učitele výchovy k občanství a základů společenských věd - s procesem vytváření moderního českého národa zejména v 19. a 20. století a se vztahem české národní identity ke globálnímu kontextu. Po absolvování předmětu budou studenti schopni: " objasnit základní terminologické pojmy spjaté s globalizací a národní identitou, " charakterizovat nejvýznamnější mezníky české národní historie v 19. a 20. století a jejich vazby k evropskému a světovému vývoji, " popsat vliv vybraných historických i současných osobností na postoje českého národního společenství ke globálnímu vývoji, " analyzovat a zhodnotit dopad současných globalizačních procesů na českou společnost a identitu.
"Po absolvování předmětu budou studenti schopni: "" objasnit základní terminologické pojmy spjaté s globalizací a národní identitou, "" charakterizovat nejvýznamnější mezníky české národní historie v 19. a 20. století a jejich vazby k evropskému a světovému vývoji, "" popsat vliv vybraných historických i současných osobností na postoje českého národního společenství ke globálnímu vývoji, "" analyzovat a zhodnotit dopad současných globalizačních procesů na českou společnost a identitu. " |
| Předpoklady |
|
Základní přehled v českých a obecných dějinách
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta
Vytvoření seminární práce, účast na seminářích, samostudium a příprava materiálů k zápočtu. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání minor (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |