Vyučující
|
-
Konečný Karel, doc. PhDr. CSc.
-
Staněk Antonín, doc. Mgr. Ph.D.
-
Stoklásková Monika, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Obsahy Rámcových vzdělávacích programů. Člověk jako jedinec. Člověk ve společnosti. Občan ve státě. Občan a právo. Mezinárodní vztahy, globální svět. Úvod do filozofie a religionistiky. Stát a hospodářství.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Účast na výuce
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 24 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 20 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu budou studenti schopni: - vysvětlit zařazení výchovy k občanství v kurikulárních dokumentech, - analyzovat obsahy vzdělávacích oborů Výchova k občanství a Občanský a společenskovědní základ, - pochopit a vysvětlit návaznost svého oboru k dalším vzdělávacím oborům, - charakterizovat odborný obsah klíčových společenskovědních disciplín, - analyzovat a interpretovat svůj obor s ohledem na rozvoj občanské gramotnosti, - popsat historii a vývoj tvorby kurikulárních dokumentů včetně aktuálního stavu.
Kompetence v rozsahu cíle předmětu.
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor
Studenti po absolvování kontaktní výuky vypracují seminární práci, ve které podrobně rozpracují vybrané obsahy RVP v návaznosti na ŠVP. U kolokvia prokáží také teoretické znalosti z oblasti tvorby ŠVP a analýzy RVP.
|
Doporučená literatura
|
-
ČESKO. MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY. MŠMT: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy [online]. [cit 2015-01-20]..
-
Bacík, F. at. al. (1995). Uvod do teorie a praxe školského managementu I a II. 1. vyd.. Praha: UVRŠ PdF UK.
-
MUSILOVÁ, M., PODLAHOVÁ, L. (2008). Manuál Praxe v edukačním procesu. Inovováno 2015.. Olomuc: PdF UP.
-
Obst, O. (2012). Manažerské minimum pro pedagogické pracovníky. 1. vyd. Rexty k distančnímu vzdělávání v rámci kombinovaného studia.. Olomouc: GEVAK.
|