Předmět: Výchova k občanství a společenskovědní základ v kurikulárních dokumentech

« Zpět
Název předmětu Výchova k občanství a společenskovědní základ v kurikulárních dokumentech
Kód předmětu KVS/KBVOQ
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Konečný Karel, doc. PhDr. CSc.
  • Staněk Antonín, doc. Mgr. Ph.D.
  • Stoklásková Monika, Mgr.
Obsah předmětu
Obsahy Rámcových vzdělávacích programů. Člověk jako jedinec. Člověk ve společnosti. Občan ve státě. Občan a právo. Mezinárodní vztahy, globální svět. Úvod do filozofie a religionistiky. Stát a hospodářství.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
  • Účast na výuce - 10 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 24 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 20 hodin za semestr
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu budou studenti schopni: - vysvětlit zařazení výchovy k občanství v kurikulárních dokumentech, - analyzovat obsahy vzdělávacích oborů Výchova k občanství a Občanský a společenskovědní základ, - pochopit a vysvětlit návaznost svého oboru k dalším vzdělávacím oborům, - charakterizovat odborný obsah klíčových společenskovědních disciplín, - analyzovat a interpretovat svůj obor s ohledem na rozvoj občanské gramotnosti, - popsat historii a vývoj tvorby kurikulárních dokumentů včetně aktuálního stavu.
Kompetence v rozsahu cíle předmětu.
Předpoklady
Bez předchozích předpokladů.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozhovor

Studenti po absolvování kontaktní výuky vypracují seminární práci, ve které podrobně rozpracují vybrané obsahy RVP v návaznosti na ŠVP. U kolokvia prokáží také teoretické znalosti z oblasti tvorby ŠVP a analýzy RVP.
Doporučená literatura
  • ČESKO. MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY. MŠMT: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy [online]. [cit 2015-01-20]..
  • Bacík, F. at. al. (1995). Uvod do teorie a praxe školského managementu I a II. 1. vyd.. Praha: UVRŠ PdF UK.
  • MUSILOVÁ, M., PODLAHOVÁ, L. (2008). Manuál Praxe v edukačním procesu. Inovováno 2015.. Olomuc: PdF UP.
  • Obst, O. (2012). Manažerské minimum pro pedagogické pracovníky. 1. vyd. Rexty k distančnímu vzdělávání v rámci kombinovaného studia.. Olomouc: GEVAK.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr