| Název předmětu | Historie a součastnost parlametarismu pro učitele |
|---|---|
| Kód předmětu | KVS/HSP@ |
| Organizační forma výuky | Exkurze |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Poslanecká sněmovna a Senát P ČR. Historie parlamentarismu v českých zemích v evropském kontextu. Ústavní a politický systém ČR po roce 1993. Politické stranictví v ČR po roce 1989. Kompetence PS P ČR a Senátu P ČR. Legislativní proces.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
|
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu bude seznámení studentů s vývojem parlamentarismu v českých zemích v evropském kontextu a nynější strukturou Parlamentu ČR (PS P ČR a Senát P ČR) včetně podoby legislativního procesu. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: - definovat strukturu ústavního systému ČR - objasnit roli a kompetence PS P ČR a Senátu ČR v ústavním systému ČR - charakterizovat politický systém v ČR - posuzovat roli PS P ČR a Senátu P ČR v politickém systému ČR - analyzovat a hodnotit roli politických stran v ústavním systému ČR
Schopnost organizačně i odborně zabezpečit exkurzi s politologickou tematikou. |
| Předpoklady |
|
Povědomí o politickém systému ČR
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Aktivní účast na exkurzi, pracovní list |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Společenské vědy se zaměřením na vzdělávání maior (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |