| Název předmětu | České země v evropském kontextu |
|---|---|
| Kód předmětu | KVS/CZE@ |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata: Český stát ve středověké Evropě. Renesance a reformace a jejich důsledky pro českou společnost. Český stát jako součást centralizované habsburské monarchie. Formování české národní identity v rámci procesu vytváření evropských národů v 19. století. Totalitarismus 20. století a jeho dopady na vývoj Československa. Český stát v evropském kontextu na začátku 21. století
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
| Výstupy z učení |
|
Cílem předmětu je seznámit studenty - budoucí učitele výchovy k občanství a základů společenských věd - s vybranými klíčovými etapami evropského vývoje, a to v kontextu jejich vlivu na vývoj v českých zemích.
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " objasnit podíl klíčových etap evropské historie na synchronní vývoj české společnosti a kultury, " charakterizovat nejvýznamnější mezníky evropské historie ve vztahu k českým zemím, " posuzovat roli působení vybraných evropských osobností v českém kontextu, " analyzovat a zhodnotit dopad klíčových historických událostí na vývoj v českých zemích. |
| Předpoklady |
|
Základní přehled o české a evropské historii
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta
Vytvoření seminární práce, účast na seminářích, samostudium a příprava materiálů k zápočtu. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství základů společenských věd a občanské výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství základů společenských věd a občanské výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství základů společenských věd a občanské výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství základů společenských věd a občanské výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství základů společenských věd a občanské výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství základů společenských věd a občanské výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství základů společenských věd a občanské výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní |