| Název předmětu | Teoretické aspekty výchovy - teorie a filosofie výchovy v postindustrální společnosti |
|---|---|
| Kód předmětu | KTE/XTAV |
| Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
| Úroveň předmětu | Doktorský |
| Rok studia | 2 |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 5 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování studijního předmětu je student schopen v rámci odborných znalostí: - identifikovat společenské vlivy na výchovně-vzdělávací proces z různých úhlů pohledu, charakterizovat funkce výchovy v postindustriální společnosti, - zhodnotit etiku sociálních důsledků jako teoretické východisko učitelské etiky s ohledem na vývoj společnosti, - interpretovat význam technologických teorií vzdělávání v kontextu současných diskursů pedagogiky, obhájit možnosti rozvíjení mediální gramotnosti u žáků základních škol při výuce jednotlivých předmětů, - aplikovat kritický přístup při práci s ICT technologiemi a mediálními produkty. - vyvodit všeobecné závěry o možnostech uplatnění výchovných prostředků s ohledem na tradiční a inovativní pojetí v současnosti, odborných dovedností: - komparovat pojetí výchovy u vybraných filozofů a pedagogů, vysvětlit a zdůvodnit postavení edukace v demokratické společnosti, provést kritiku soudobé školy, diskutovat dilemata ve výchově, - vysvětlit vztahy mezi individuálním a sociálním ve výchově, zdůvodnit význam výchovy k lidské identitě, komparovat podstatu výchovy v různých společnostech na základě utváření jejich kultury.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky a digitálních technologií (DC24-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Didaktika informatiky a digitálních technologií (DC25-X) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 2 | Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: - |