Cíle předmětu jsou zaměřeny na praktickou činnost studentů. Výuka je orientovaná zejména na vytváření znalostní a dovednostní složky týkající se drobného technického materiálu papírenského a textilního charakteru a modelovacích hmot. Současně jsou rozvíjeny klíčové kompetence v budoucí práci učitele technické výchovy - metodická a didaktická oblast. Součástí předmětu je praktické ověření vědomostí prostřednictvím individuálních praktických činností studentů a praktické manipulace s nejnovějšími materiálně-didaktickými prostředky s důrazem na nářadí a nástroje vhodné ke zpracování různých druhů materiálů. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " charakterizovat drobný technický materiál, jeho vlastnosti a použití včetně potřebných didaktických pomůcek (papír, textil, modelovací hmoty), " znát, popsat a prakticky realizovat techniky zpracování vybraných materiálů, " definovat výukové cíle praktických činností na úrovní kognitivní, behaviorální a afektivní a vysvětlit jejich význam pro žáka i pro pracovní činnost učitele, " zpracovat metodický list obsahující postup výroby i vybrané didaktické kategorie, " posuzovat kvalitu a přiměřenost metodických postupů pro žáky prvního stupně ZŠ, " prezentovat metodický postup výroby vybraného objektu, včetně didaktických kategorií a realizovat vyučovací proces ve všech jeho fázích (úvodní, hlavní, závěrečná) ve formě mikrovýstupu, " reflektovat vlastní činnost při mikrovýstupu, Témata: origami, fleurogami, quilling, twist art, pappmaché a kašírování, decoupage, pletení z novinového papíru, výroba ručního papíru, ruční šití a vyšívání, patchwork, drhání, tkaní, pletení, enkaustika, mramorování, modelovací hmoty (těsta, hlíny, polymerové hmoty), odpadový materiál aj.
Student bude způsobilý k práci s různými materiály.
|