| Název předmětu | Struktury číslicových systémů |
|---|---|
| Kód předmětu | KTE/SCS@ |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 3 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata: 1. Analogová a číslicová technika 2. Číselné soustavy 3. Logické funkce a způsoby popisu logických funkcí 5. Realizace logických funkcí a provedení logických členů 7. Kodéry a dekodéry 9. Multiplexory a demultiplexory 10. Klopné obvody typu R-S a J-K 12. Posuvné registry 13. Čítače impulsů a děliče frekvence 14. Paměti RWM - RAM, ROM
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Laborování
|
| Výstupy z učení |
|
Záměrem předmětu je porozumět a aktivně zvládnout teoretické poznatky a praktické postupy sloužící pro popis a konstrukci číslicových systémů. Věnována je pozornost logickým obvodům od nejjednodušších základních prvků až po složité obvody, ze kterých se skládá počítač. Vychází se z definice informace, její přenos pomocí signálu, číslicové zpracování signálu s užitím algebry číslicové logiky a její realizace logickými prvky a obvody. Součástí je popis jednotlivých kombinačních a sekvenčních obvodů. Závěrečná část předmětu se zabývá základními částmi počítače z hlediska užití v předchozích částech probíraných logických obvodů. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " definovat zpracování informace, " vysvětlit číslicové zpracování analogových signálů, " objasnit význam logických obvodů a použití Booleovy algebry, " znát základní logické funkce a logické členy, " mít schopnost minimalizovat logické funkce a realizovat logické obvody, " popsat kombinační a sekvenční logické obvody, " znát základy mikropočítačové techniky.
Předmět je zakončen zápočtem a zkouškou. Student je způsobilý po úspěšném absolvování předmětu pokračovat v dalším studiu. |
| Předpoklady |
|
Korekvizity: Úvod do algoritmizace a programování
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Známkou, Ústní zkouška, Písemná zkouška, Seminární práce
Podmínky pro udělení zápočtu: 1. účast na cvičení (po domluvě lze individuálně změnit - ISP). 2. vypracovat požadované úkoly (platí i pro ISP) |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |