Název předmětu | Robotika a automatizace |
---|---|
Kód předmětu | KTE/RAA@ |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 1 |
Semestr | Letní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný, Povinně-volitelný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: " automatizace, mechatronika, robotika; souvislosti, historický vývoj, aktuální trendy, " širší souvislosti robotiky a automatizace (aspekty sociální, etické aj.), " charakteristika robotických stavebnic, " možnosti použití robotických stavebnic ve výuce zaměřené na základy algoritmizace, " programování v softwaru Scratch, Wiring, Python.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu Robotika a automatizace je seznámit studenty s vymezenou problematikou, naučit je orientovat se v informačních zdrojích z robotiky a automatizace a získat intelektové dovednosti při aplikaci základů uvedené problematiky do výuky informačních technologií. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " definovat pojmy automatizace a robotika v kontextu problematiky informatiky a výpočetní techniky, " charakterizovat základní vývojové trendy problematiky automatizace a robotika, " chápat historii robotiky a automatizace v širším kontextu, jako součást historie techniky, " chápat širší souvislosti robotiky a automatizace (aspekty sociální, etické aj.), " posuzovat didaktickou hodnotu tématu, " prakticky uplatnit robotickou stavebnici, případně již sestaveného robota ve výuce, " vytvářet výukové prezentace či jiné odpovídající materiály zaměřené na uplatnění tématu ve výuce zaměřené na informační technologie.
|
Předpoklady |
Základní znalosti z oblasti robotických hraček. Základní znalosti programování těchto těchto nástrojů moderní výuky.
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Analýza výkonů studenta
Získání znalosti z oblasti robotických hraček a další pomůcek moderní výuky rozvoje digitální gramotnosti. |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní |