Předmět: LMS systémy a e-learning

« Zpět
Název předmětu LMS systémy a e-learning
Kód předmětu KTE/LMS@
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dostál Jiří, doc. PhDr. PaedDr. Ph.D.
  • Klement Milan, prof. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Předmět je zaměřen na problematiku využití elektronického vzdělávacího systému Moodle ve vzdělávání. Dále jeho složky a další nástroje pro realizaci e-learningu. Možnosti a principy tvorby vzdělávacích nástrojů pro e-learning v autorských i otevřených prostředích jako je LMS Moodle. LMS Moodle jako realizační rámec pro e-learning - složky, struktura, funkce a typy. Student a možnosti využití nástrojů e-learningu v LMS Moodle pro rozvoj jeho osobnostní charakteristiky. Tutor jakožto personalizační prvek e-learningu v LMS Moodle - žádané osobnostní rysy. Socializační nástroje a-learningu a sociální rozměr vzdělávání formou e-learningu v LMS Moodle. Nástroje pro zjišťování kvality a efektivity e-learningu v LMS Moodle.

Studijní aktivity a metody výuky
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Laborování
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 8 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je rozvinout kompetence a znalosti zaměřené na: - praktické použití LMS systému Moodle pro realizaci distančních forem vzdělávání pomocí e-learningu - definovat pojem distanční vzdělávání prostřednictvím LMS Moodle - využívat základní Činnosti obsažené v LMS Moodle - využívat základní Studijní materiály obsažené v LMS Moodle - aplikovat základní systémy pro hodnocení kvality a efektivity tohoto typu vzdělávání v prostřední LMS Moodle
Po absolvování předmětu získají studenti zejména tyto způsobilosti, a budou je chápat souvislosti v: - schopnost praktické obsluhy LMS Moodle - schopnost vytváření a nastavování Činností v LMS Moodle - schopnost vytváření a nastavování Studijních materiálů v LMS Moodle - schopnost samostatně vytvořit výukový kurz v LMS Moodle - schopnost samostatně prezentovat vytvořený výukový kurz
Předpoklady
Prerektivity: Úvod do studia informačních technologií

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Seminární práce

Prezenční forma studia: písemná a ústní (kolokvium), vytvoření seminární práce - vytvoření návrhu struktury distančního elektronického výukového materiálu, samostudium - příprava na zkoušku. Kombinovaná forma studia: písemná a ústní (kolokvium), účast na tutoriálech, studium distančních opor, vytvoření seminární práce - vytvoření návrhu struktury distančního elektronického výukového materiálu, samostudium - příprava na zápočet, samostudium - příprava na zkoušku. Pro studenty s ISP (prezenční i kombinovaná forma studia) budou stanoveny, po osobní či písemné dohodě, individuální podmínky pro splnění požadavků na absolvování předmětu.
Doporučená literatura
  • HORTON, W. (2009). E-learning by design.. San Francisco: Pfeiffer printing.
  • KLEMENT, Milan, CHRÁSKA, Miroslav, DOSTÁL, Jiří a MAREŠOVÁ, Hana. (2012). E-learning: elektronické studijní opory a jejich hodnocení.. Olomouc: Agentura GEVAK, s.r.o.
  • ZOUNEK, J. SUDICKÝ, P. (2012). E-learning: učení (se) s online technologiemi. Wolters Kluwer.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní