| Název předmětu | Robotika a její aplikace ve vzdělávání |
|---|---|
| Kód předmětu | KTE/KROB@ |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata: " příprava učitele na výuku v laboratoři, robotické stavebnice a školská praxe, " přehled robotických stavebnic, " pojetí robotických stavebnic řady LEGO a dalších, " vývojové prostředí a programovací software (Scratch, Wiring, Python), " jednodeskové počítače a jejich využití v robotice, " tvorba tematicky zaměřených projektů s použitím robotických souprav.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Aktivizující (simulace, hry, dramatizace) |
| Výstupy z učení |
|
Smysl výuky disciplíny "Robotika a její aplikace ve vzdělávání" spočívá ve vybudování předpokladů pro rozvoj odborných kompetencí potřebných pro projektování a realizaci výuky s využitím materiálních didaktických prostředků, konkrétně v oblasti využití robotických stavebnic řízených prostřednictvím PC. Prakticky je zde řešena metodika technického experimentu s použitím vybraného moderního typu robotických stavebnic, tvorba didaktických materiálů; aplikace didaktických zákonitostí platných pro technický experiment a použití stavebnic. Cíle: Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " definovat pojem stavebnice, konstrukční stavebnice, robotická stavebnice, " vysvětlit význam žákovského laborování a žákovského experimentu v obecně technickém vyučovacím předmětu, " charakterizovat robotické soutěže vhodné pro žáky ZŠ, " navrhnout a realizovat prakticky zaměřený projekt realizovaný s použitím zvolené robotické stavebnice, " sestavit soubor didaktických materiálů pro podporu realizace výuky zvoleného projektu, " začlenit robotickou stavebnici do výuky, " analyzovat, hodnotit a vytvářet soubory učebních úloh pro podporu realizace výuky zvoleného projektu " vytvořit soubor didaktických materiálů pro podporu výuky.
|
| Předpoklady |
|
Základní znalosti programování.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta
Podmínky pro udělení zápočtu: 1. účast na cvičení (po domluvě lze individuálně změnit - ISP), 2. vypracovat seminární práci (platí i pro ISP). Podmínky pro udělení kolokvia: - Složení prezenční zkoušky |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA25) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol maior (NA23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |
| Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Učitelství informatiky pro 2. stupeň základních škol minor (NA21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 1 | Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní |