| Název předmětu | Informační technologie |
|---|---|
| Kód předmětu | KTE/KITEQ |
| Organizační forma výuky | Konzultace |
| Úroveň předmětu | Magisterský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní |
| Počet ECTS kreditů | 2 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Vztah informatiky a informačních technologií. Informační systém. Informační společnost. Informační výchova. Problematika počítačových sítí (zvláště s ohledem na UPONET) a hardwarové a softwarové stavby PC. Využití výpočetní a informační techniky ve školství a v práci pedagoga volného času. Modely počítačem podporovaného vzdělávání. Audiovizuální technika.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Grafické a výtvarné činnosti
|
| Výstupy z učení |
|
Po absolvování přemětu by studenti měli být schopni: charakterizovat a vysvětlit význam zavádění informačních technologií; na základě získaných podnětů a informací se podílet na zavádění těchto technologií; používat informační technologie a audiovizuální techniku při plánování a organizaci volnočasových aktivit.
Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni:- definovat základní pojmy z oblasti IT a vysvětlit vzájemné vztahy mezi nimi,- orientovat se v základní problematice počítačových sítí (zvláště s ohledem na profil absolventa) a v hardwarové a softwarové stavbě PC. |
| Předpoklady |
|
Předpokládají se základní znalosti informatiky a práce s počítačem na úrovni středních škol.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Didaktický test
Aplikovat teoretické znalosti v rámci praktického zvládání informačních technologií. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|