Předmět: ITEP-Inkluze v tech. a inf. výchově

« Zpět
Název předmětu ITEP-Inkluze v tech. a inf. výchově
Kód předmětu KTE/IIDTV
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dostál Jiří, doc. PhDr. PaedDr. Ph.D.
  • Havelka Martin, Mgr. Ph.D.
  • Chráska Miroslav, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Po absolvování volitelného předmětu ITEP-inkluze v technické a informační výchově budou studenti schopni při realizaci výuky obecně technického předmětu zvolit obsah vzdělávání tak, aby byly vytvářeny, respektive rozvíjeny vybrané klíčové kompetence. Studenti budou prakticky seznámeni s vybranými materiálními didaktickými prostředky a budou schopni je účinně použít ve výuce. Primárním cílem je rozvoj odborných kompetencí učitele vedoucí k dovednosti navodit a efektivně řídit aktivní učební činnost žáků (zvláště učební činnost praktického charakteru, žákovské laborování) a také hodnotit výsledky této učební činnosti žáků.

Studijní aktivity a metody výuky
Laborování
Výstupy z učení
"Student je schopen kvalifikovaně vymezit obsah vzdělávání tak, aby při jeho realizaci byly naplňovány stanovené kompetence (klíčové i odborné) z hlediska všech členů heterogenní vzdělávací skupiny. "Student ve vazbě na zvolený obsah výuky a složení heterogenní vzdělávací skupiny vhodně volí metody práce a didaktické prostředky. "Student v rámci vymezeného obsahu vzdělávání rozliší základní a doplňující učivo, obě kategorie účinně využije při projektování výuky s ohledem na potřeby žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, i potřeby žáků nadaných (popřípadě u jiných typů heterogenních skupin žáků). "Student koncipuje přípravu na výuku tak, aby navozoval efektivní učební činnost žáků jak v případě žáků se specifickými vzdělávacími potřebami, tak v případě žáků nadaných (popřípadě u jiných typů heterogenních skupin žáků). "Student je schopen s ohledem na zvolené téma výuky sestavit soubor učebních úloh (teoretického i praktického charakteru) pro ověření výsledků učební činnosti jednotlivých žáků. "Student je schopen poskytnout žákům zpětnou vazbu k výsledkům jejich učení v takto realizované výuce. "Student svou přípravu realizuje formou mikrovýstupu. "Student provede reflexi vlastní pedagogické praxe s ohledem na své dosavadní schopnosti využívat aktivizační metody ve výuce obecně technického (popř. odborného technického) předmětu. Předmět vznikl v rámci projektu Inovativní vzdělávání učitelů spojením teorie s praxí (ITEP), reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006522

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství technické a informační výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol (NA18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství technické a informační výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol (NA17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Učitelství technické a informační výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol (NA18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Pedagogická fakulta Studijní plán (Verze): Informační technologie se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Zimní