Vyučující
|
-
Dostál Jiří, doc. PhDr. PaedDr. Ph.D.
-
Částková Pavlína, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Témata: Digitální technologie a jejich uplatnění na primární škole Přístupy učitelů k digitálním technologiím Technická výchova a její specifika na primární škole Uplatnění digitálních technologií v technické výchově na primární škole Nácvik praktických dovedností potřebných k implementaci digitálních technologií
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 4 hodiny za semestr
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 21 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět je primárně zaměřen na využití digitálních technologií v technické výchově na 1. stupni ZŠ. Cílem předmětu je seznámit studenty s dostupnými digitálními technologiemi, které je možné využít ve výuce na primární škole a s možnostmi jejich uplatnění s ohledem na specifika žáků mladšího školního věku. Celá problematika je aplikována na výuku technické výchovy. Součástí disciplíny je i praktický nácvik implementace digitálních technologií do edukační reality v podobě studentských mikrovýstupů. Předmět vznikl v rámci projektu Inovativní vzdělávání učitelů spojením teorie s praxí (ITEP), reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_038/0006522.
Po absolvování předmětu bude student(ka) schopen: - naplánovat, připravit a realizovat výuku zaměřenou na tvořivě technické činnosti na primární škole s uplatněním moderních digitálních technologií, - ovládat didaktické metody vhodné k uplatnění digitálních technologií do výuky v technické výchově, - bude přesvědčen o potřebě implementace digitálních technologií do výuky na primární škole v přiměřené míře i formě, - dokáže vyjmenovat klady a zápory implementace digitálních technologií, diskutovat o jejich míře a proměnách v závislosti na věku žáků.
|
Předpoklady
|
Předmět je primární určen pro studenty oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ a Učitelství pro 1. stupeň ZŠ a speciální pedagogika.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
V rámci splnění požadavku bude vyžadována aktivní účast na výuce. Hlavním výstupem bude seminární práce - metodický list zaměřený na tvořivě technickou činnost žáků s implementací digitálních technologií.
|
Doporučená literatura
|
-
Gary Chapman, Arlene Pellicane. (2017). Digitelne deti.
-
Jiří Zounek, Libor Juhaňák. E-learning - učení (se) s digitálními technologiemi.
-
Martin Pokorný. Digitální technologie ve výuce 1.
-
Martin Pokorný. Digitální technologie ve výuce 2.
|