Název předmětu | Elektronika |
---|---|
Kód předmětu | KTE/ET@ |
Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení + Seminář |
Úroveň předmětu | Bakalářský |
Rok studia | 3 |
Semestr | Zimní |
Počet ECTS kreditů | 3 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Témata: Přednášeny jsou zaměřeny na oblasti: - fyzikální základy polovodičů, usměrňovací dioda a další typy diod používaných v elektronice, bipolární a unipolární tranzistory, - spínací polovodičové součástky a optoelektronické součástky, - obvody s diskrétními prvky - usměrňovače, zdvojovače, násobiče, zesilovače a stabilizátory napětí, - integrované obvody, operační zesilovače, - číslicové obvody, logické členy, polovodičové paměti, - mikropočítače. Pro oblast cvičení jsou zvolena tato témata: - návrh usměrňovačů a stabilizátorů, - návrh tranzistorových zesilovačů a oscilátorů, - návrh integrovaných a číslicových obvodů. Pro oblast laboratorních seminářů jsou zvolena tato témata: - měřicí postupy v polovodičové technice, simulace obvodů (Electronic Workbench, Edison), - měření a řízení měření počítačem (systém Lab) - návrh a měření jednofázového neřízeného usměrňovače, - měření na tyristorech, tranzistorech a analogových integrovaných obvodech, - měření frekvenčních charakteristik.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Laborování
|
Výstupy z učení |
Smyslem výuky předmětu je seznámit studenty s elektronikou jako vědní disciplínou zabývající se oblastí polovodičové techniky od diskrétních součástek až po integrované obvody a polovodičové paměti. Studenti se seznamují i se znalostmi z měřicích postupů v elektronických obvodech, zejména v oblasti polovodičů a integrovaných obvodů a s návrhy těchto obvodů včetně simulací. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni: " definovat základní pojmy elektroniky a měření v elektronice, " objasnit fyzikální principy, " vysvětlit, popsat a aplikovat základní prvky elektronických obvodů v analogové a diskrétní oblasti, " charakterizovat různé typy elektronických obvodů a základní měřicí postupy v elektronice, " posuzovat kvalitu a obtížnost příslušného elektronického obvodu v praxi a rovněž kvalitu a obtížnost měřicích úloh, " analyzovat, hodnotit a vytvářet elektronické obvody i měřící úlohy podle zadaných kritérií. " objasnit vztahy mezi bezpečností práce a měřením v laboratoři,
Předmět je zakončen zkouškou. Po úspěšném absolvování může student pokračovat v dalším studiu. |
Předpoklady |
Prerekvizity: Elektrotechnika I a II, Bezpečnost a ergonomie při práci s technikou
|
Hodnoticí metody a kritéria |
Známkou, Ústní zkouška, Písemná zkouška, Seminární práce
Podmínky pro udělení zápočtu: 1. účast na cvičení (po domluvě lze individuálně změnit - ISP). 2. vypracovat požadované úkoly (platí i pro ISP) |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB24) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB20) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB23) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB22) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání maior (BB21) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |
Fakulta: Pedagogická fakulta | Studijní plán (Verze): Technika a praktické činnosti se zaměřením na vzdělávání minor (BB19) | Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče | 3 | Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní |