| Název předmětu | Disertační seminář 3 |
|---|---|
| Kód předmětu | KSA/95MS3 |
| Organizační forma výuky | Seminář |
| Úroveň předmětu | Doktorský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 8 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Studující zpracovávají konkrétní části disertačního projektu pod odborným vedením školitele. Spolupracují se školitelem na průběhu řešení disertačního projektu, formulaci výzkumného cíle a výzkumné otázky, na vystavění teoretického a metodologického rámce projektu a na probíhajícím výzkumu. V prezentacích studující představí své disertační projekty, resp. pokrok v práci na projektech. Prezentace probíhá před doktorandy a doktorandkami ze všech ročníků doktorského studia, školiteli a garantem předmětu a vyučujícími v předmětech DSP migrační studia. Cílem kolegiální diskuse je napomoci k identifikaci silných a slabých stránek projektu a navrhnout případnou úpravu postupu prací na disertaci. (Účast školitele/školitelky na kolokviu umožňuje koordinaci prací na disertaci.) Studující se zároveň cvičí v recenzování návrhů předložených jejich kolegy. Znalosti a dovednosti: Studující disponují hlubšími teoretickými a metodologickými znalostmi a dovednostmi, které dokáží tvůrčím způsobem uplatnit při realizaci disertačního výzkumu: sběru dat, jejich zpracovávání, analýze a interpretaci. Studující umí sestavit prezentaci zadané části disertačního projektu, přednést ji publiku na kolokviu a poučeně reagovat na podněty vzešlé v diskusi. Ve vztahu k prezentovaným disertačním projektům kolegů/kolegyň rozvíjejí studující svoji kompetenci kriticky hodnotit výsledky výzkumné práce a diskutovat o nich. Osnova: Systematické zpracovávání disertačního projektu v souladu s individuálním studijním plánem a dle doporučení školitele/ školitelky, popř. návrhů vzešlých z kolokvia. Prezentace disertačního projektu, resp. disertačního výzkumu postupu jeho realizace a výsledků; prezentace struktury disertační práce a struktury a obsahu vybrané kapitoly disertace. Vyhodnocení stavu práce na disertaci a plánu dalšího postupu, v LS pak plánu na dokončení projektu v jeho závěrečné fázi ve 4. ročníku studia.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Migrační studia (2025) | Kategorie: Geografické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Migrační studia (20) | Kategorie: Geografické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Migrační studia (2025) | Kategorie: Geografické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Migrační studia (20) | Kategorie: Geografické obory | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |