| Název předmětu | Terénní výzkum v ČR |
|---|---|
| Kód předmětu | KSA/92AKC |
| Organizační forma výuky | bez kontaktní výuky |
| Úroveň předmětu | Doktorský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Zimní a letní |
| Počet ECTS kreditů | 7 |
| Vyučovací jazyk | Čeština |
| Statut předmětu | Povinně-volitelný |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
nespecifikováno
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| nespecifikováno |
| Výstupy z učení |
|
Kulturně antropologický terénní výzkum se na rozdíl od stáže nemusí vázat na pobyt na konkrétní vzdělávací anebo vědeckovýzkumné instituci. Výzkumný pobyt v terénu rozšiřuje především praktické znalosti a dovednosti studentů v oblasti terénního výzkumu v kulturní antropologii. Nabízí prostor pro soustředěnou práci spojenou s disertačním projektem. Předpokládá aktivní přístup studenta počínaje plánováním výzkumu, přes organizaci výzkumného pobytu, po samotnou náplň a praktické provedení terénního výzkumu. Výzkum se realizuje podle plánu projednaného se školitelem/kou. Po návratu je předložena podrobná výzkumná zpráva o splnění plánovaných úkolů v níž studující mj. prokáže vazbu výsledků výzkumu na konkrétní publikační výstup (odborný text, prezentaci na konferenci apod.). Délka výzkumného pobytu v ČR či na Slovensku dosahuje alespoň 30 dnů, po konzultaci se školitelem může být výzkumný pobyt realizován v několika etapách, doporučuje se delší doba výzkumného pobytu v terénu. Znalosti a dovednosti: Terénní výzkum mimo Českou republiku či Slovensko rozšiřuje a prohlubuje především praktické dovednosti v oblasti realizace výzkumné práce v terénu. Vede také k praktickému ověření teoretických znalostí studentů v oblasti teorie a metodologie vědeckovýzkumné práce. Student získává praktické zkušenosti, které zvyšují jeho uplatnitelnost. Studující rozvíjí kompetence spojené s výzkumnou prací v terénu, praktické znalosti a dovednosti v oblasti teorie a metodologie terénní výzkumné práce a komunikační kompetence, to vše ve vazbě na téma disertačního projektu. Osnova: 5. Studenti připravují projekt terénní výzkumné práce. 6. Ve spolupráci se školitelem sestavují program terénního výzkumu, jeho organizaci, komunikují s partnery v lokalitě, kde je výzkum plánován. 7. V rámci výzkumu v terénu doktorandi plní výzkumné úkoly. 8. Předmět je uznán po předložení terénní výzkumné zprávy.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
|
| Doporučená literatura |
|
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
|---|---|---|---|---|
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Kulturní antropologie (2025) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Kulturní antropologie (20) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Kulturní antropologie (2025) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
| Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Kulturní antropologie (20) | Kategorie: Filozofie, teologie | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |