Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Probraná témata jsou: Geografie Katalánska, folklór, zvyky, hudba, umění, kuchyně. Historie a politická, společenská a jazyková situace (školství, média apod.)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 24 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 24 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 6 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 6 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Kurs je zaměřený na prezentaci katalánských zemí. Je rozdělen do několika bloků, které představují Katalánsko a v menší míře ostatní oblasti katalánské identity (jihovýchodní Francie, la Franja d´ Aragó, Baleárské ostrovy, l´Alguer a Valencii). Po absolvování tohoto kurzu by měl mít student přehled o katalánských reáliích díky následujícím probraným okruhům: zeměpis, folkor, národní zvyky, hudba, umění, katalánksá kuchyně, katalánština v rámci evropského kontextu, dějiny.
Po dokončeni tohoto kurzu by měl mít student přehled o katalánské kultuře, společnosti, politice, umění atd.
|
Předpoklady
|
Žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Seminární práce
Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím.
|
Doporučená literatura
|
-
Branchadell, A. (2001). La hipotesi de la independencia. Barcelona: Empuries.
-
Melchor, V.; Branchadell, A. (2002). El catalán. La lengua de siete millones de europeos. Bellaterra: Publicacions de la Universitat Autonoma de Barcelona.
|