Vyučující
|
-
Gutiérrez Rubio Enrique, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Výuka je zaměřena na osvojení sl. zásoby a prohlougení vyjadřovacích schopností na základě deseti tematických okruhů (politika, film a divadlo aj.) Pozornost je věnována frazeologickým vazbám. Výuka je zaměřena na zvládnutí nadstavbových jevů šp. gramatiky, probíhá převážně ve španělštině a gramatické poznatky jsou procvičovány zejména v překladových cvičeních dále v doplňovacích cvičeních. Cílem je bezchybná komunikace a prohloubení lexika, gramatických jevů a stylistických odlišností v tématických okruzích určených pro konverzační a jazyková cvičení. Doplněno videem (kazety k učebnicím uvedeným v bibliografii, šp. filmy, se kterých jsou vybrány typické dialogy) šp. televizí(zprávy, dokumentární pořady, reklama) a časopisy, novinovými články (El País, ABC, National Geographic en espanol). Dále nahrávky pořízené při lingvistickém výzkum z různých částí Španělska: Andalusie, Galicie, Barcelona a ze zemí Latinské Ameriky: Mexiko, Guatemala, Peru. Doplňující část je určena pro rozvíjení co nejširší slovní zásoby studentů, z co nejrozmanitějších zdrojů a pro upevňování znalosti gramatiky a její aktivní používání v praxi.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Výuka je zaměřena na osvojení sl. zásoby a prohloubení vyjadřovacích schopností na základě deseti tematických okruhů (politika, film a divadlo aj.) Pozornost je věnována frazeologickým vazbám.
Upevnění kompetencí společné referenční úrovně B2: - Ústní projev a mluvená interakce: účast (plynule a spontánně) na rozhovorech a diskusích o známých tématech s rodilými mluvčími. Zvládnutí vysvětlení vlastního stanoviska k aktuálním otázkám a uvedení výhod a nevýhod různých řešení
|
Předpoklady
|
Dobré znalosti španělštiny - minimálně B2.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozhovor
Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím.
|
Doporučená literatura
|
-
Aguirre Beltrán, B. (1994). El espanol por profesiones. Servicios turísticos. Madrid: SGEL.
-
Castro F.-Rosa S. Ven 3 - espanol lengua extranjera.
-
Colonado González, M. L. - González García J. - Zarzalejos Alonso, A. R. (1994). Curso Superior de Espanol para Extranjeros Lengua y Civilización, A Fondo. Madrid: SGEL.
-
Černý, J. - Mohaplová, A. - Chalupa, J. (2000). Espana. Geografía, historia, arte. Olomouc.
-
Morena C. Avance - curso de espanol.
-
Moreno Concha, Martina Tuts. (1991). Curso de perfeccionamiento. Hablar, escribir y pensar en espaňol. Madrid: SGEL.
|