Předmět: Španělská konverzace 1, I

« Zpět
Název předmětu Španělská konverzace 1, I
Kód předmětu KRS/K1S1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Španělština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Gutiérrez Rubio Enrique, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Výuka je zaměřena na zvládnutí nadstavbových jevů šp. gramatiky a konverzace, probíhá převážně ve španělštině a gramatické poznatky a konverzační dovednosti jsou procvičovány zejména v překladových cvičeních dále v doplňovacích cvičeních. Cílem je bezchybná komunikace a prohloubení lexika, gramatických jevů a stylistických odlišností v tématických okruzích určených pro konverzační a jazyková cvičení (Arte, deporte, Arquitectura, Familia, Comida etc...) Doplněno videem (kazety k učebnicím uvedeným v bibliografii, šp. filmy, se kterých jsou vybrány typické dialogy) šp. televizí(zprávy, dokumentární pořady, reklama) a časopisy, novinovými články (El País, ABC, National Geographic en espanol). Dále nahrávky pořízené při lingvistickém výzkum z různých částí Španělska: Andalusie, Galicie, Barcelona a ze zemí Latinské Ameriky: Mexiko, Guatemala, Peru. Doplňující část je určena pro rozvíjení co nejširší slovní zásoby studentů, z co nejrozmanitějších zdrojů a pro upevňování znalosti gramatiky a její aktivní používání v praxi.

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
  • Účast na výuce - 25 hodin za semestr
Výstupy z učení
Výuka je zaměřena na osvojení slovní zásoby o deseti tématech z každodenního života (rodina, volný čas, cestování, bydlení atd.). Slovní zásoba obsahuje přibližně 500 nových pojmů, včetně ustálených rčení. Cílem je zvýšit obratnost v běžné komunikaci.
Upevnění kompetencí společné referenční úrovně B1 a získání úrovně B2: - Ústní projev a mluvená interakce: nepřipravené hovory o tématech, která jsou studentům známá, o něž se zajímají nebo která se týkají každodenního života. Zvládnutí odůvodnění vlastních názorů a plánů a popsání událostí, zážitků, snů, nadějí a cílů.
Předpoklady
Dobré znalosti španělštiny - minimálně B1.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Rozhovor

1. pravidelná docházka a aktivní účast na cvičeních 2. příprava na každou hodinu
Doporučená literatura
  • Aguirre Beltrán, B. (1994). El espanol por profesiones. Servicios turísticos. Madrid: SGEL.
  • Castro, F. Rosa, S. Ven - 3, espaňol lengua extranjera.
  • Colonado González,María Luisa, González García Javier, Zarzalejos Alonso, Alejandro R. (1994). Curso Superior de Espanol para Extranjeros Lengua y Civilización. Madrid: SGEL.
  • Marcos de la Losa, María del Carmen, María Rosario, Obra Rodríguez. (1997). Curso superior E.L.E.Punto Final. Madrid.
  • Uriz, F. J. - Harling, B. (2000). En el mundo hispánico. Londres: Chancerel.
  • VV.AA. (1997). Abanico. Barcelona: Difusión.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr