Vyučující
|
-
Gutiérrez Rubio Enrique, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Výuka je zaměřena na zvládnutí nadstavbových jevů šp. gramatiky a konverzace, probíhá převážně ve španělštině a gramatické poznatky a konverzační dovednosti jsou procvičovány zejména v překladových cvičeních dále v doplňovacích cvičeních. Cílem je bezchybná komunikace a prohloubení lexika, gramatických jevů a stylistických odlišností v tématických okruzích určených pro konverzační a jazyková cvičení (Arte, deporte, Arquitectura, Familia, Comida etc...) Doplněno videem (kazety k učebnicím uvedeným v bibliografii, šp. filmy, se kterých jsou vybrány typické dialogy) šp. televizí(zprávy, dokumentární pořady, reklama) a časopisy, novinovými články (El País, ABC, National Geographic en espanol). Dále nahrávky pořízené při lingvistickém výzkum z různých částí Španělska: Andalusie, Galicie, Barcelona a ze zemí Latinské Ameriky: Mexiko, Guatemala, Peru. Doplňující část je určena pro rozvíjení co nejširší slovní zásoby studentů, z co nejrozmanitějších zdrojů a pro upevňování znalosti gramatiky a její aktivní používání v praxi.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Výuka je zaměřena na osvojení slovní zásoby o deseti tématech z každodenního života (rodina, volný čas, cestování, bydlení atd.). Slovní zásoba obsahuje přibližně 500 nových pojmů, včetně ustálených rčení. Cílem je zvýšit obratnost v běžné komunikaci.
Upevnění kompetencí společné referenční úrovně B1 a získání úrovně B2: - Ústní projev a mluvená interakce: nepřipravené hovory o tématech, která jsou studentům známá, o něž se zajímají nebo která se týkají každodenního života. Zvládnutí odůvodnění vlastních názorů a plánů a popsání událostí, zážitků, snů, nadějí a cílů.
|
Předpoklady
|
Dobré znalosti španělštiny - minimálně B1.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozhovor
1. pravidelná docházka a aktivní účast na cvičeních 2. příprava na každou hodinu
|
Doporučená literatura
|
-
Aguirre Beltrán, B. (1994). El espanol por profesiones. Servicios turísticos. Madrid: SGEL.
-
Castro, F. Rosa, S. Ven - 3, espaňol lengua extranjera.
-
Colonado González,María Luisa, González García Javier, Zarzalejos Alonso, Alejandro R. (1994). Curso Superior de Espanol para Extranjeros Lengua y Civilización. Madrid: SGEL.
-
Marcos de la Losa, María del Carmen, María Rosario, Obra Rodríguez. (1997). Curso superior E.L.E.Punto Final. Madrid.
-
Uriz, F. J. - Harling, B. (2000). En el mundo hispánico. Londres: Chancerel.
-
VV.AA. (1997). Abanico. Barcelona: Difusión.
|