Předmět: Jazyková cvičení ze španělštiny 2, I

« Zpět
Název předmětu Jazyková cvičení ze španělštiny 2, I
Kód předmětu KRS/J2S1
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Španělština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Gutiérrez Rubio Enrique, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
V kurzu budou probírány následující tematické bloky: 1. Slovní zásoba: počasí, přírodní vědy, frazeologismy, přírodní úkazy, nábytek 2. Gramatika: použití členu, formy se zvratným slovesem se i bez něj (I), osobní zájmena (přímý a nepřímý předmět), zájmena přivlastňovací; předložky časové, místní a pohybové, předložky por a para (I), předložková slovesa a fráze (I), konjunktiv ve vztažných větách 3. Pravopis a písemný projev: pravidla přízvuku a diakritika (II), psaní životopisu, stížnosti 4. Reálie: variantnost klimatu, fauna a flóra ve Španělsku a v Latinské Americe, Barcelona a Buenos Aires

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Účast na výuce - 25 hodin za semestr
Výstupy z učení
Hlavním cílem výuky je zlepšování všech čtyř jazykových kompetencí ve španělštině: aktivních (mluvení a psaní) i pasivních (poslech a čtení). Ačkoliv zvládnutí gramatických prvků hraje významnou roli při učení cizího jazyka, zvláště v rámci filologických studií, speciální důraz se rovněž klade na takzvané komunikativní kompetence studentů. Ty jim umožní komunikačně zvládnout většinu situací, které se mohou vyskytnout ve španělsky mluvících zemích. Výuka se ve všech ohledech řídí principy Společného evropského referenčního rámce pro výuku cizích jazyků.
Získání kompetencí společné referenční úrovně B2: - Čtení: porozumění článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy a textům současné prózy. - Písemný projev: zvládnutí srozumitelných podrobných textů na širokou škálu témat souvisejících s vlastními zájmy.
Předpoklady
KRS/J1S1.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta

1. pravidelná docházka a aktivní účast na cvičeních 2. příprava na každou hodinu
Doporučená literatura
  • Chamorro Guerrero, M. D. a kol. (1995). Abánico. Curso avanzado de espanol lengua extranjera. Barcelona: Difusión.
  • Marín, F. a kol. (2005). Nuevo Ven 3. Madrid: Edelsa.
  • Morena C. a kol. (2003). Avance - curso de espanol. Nivel intermedio-superior. Madrid: SGEL.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr