| 
        Vyučující
     | 
    
        
            
                - 
                    Baptista Nery Plch Maria De Fátima, Mgr.
                
 
            
                - 
                    Svobodová Petra, Mgr. Ph.D.
                
 
            
         
     | 
    | 
        Obsah předmětu
     | 
    
        1. administrativní jazyk - obecná charakteristika 2. administrativní jazyk - psaní obchodních dopisů  3. administrativní jazyk - psaní reklamací a stížností 4. administrativní jazyk - psaní žádostí  5. administrativní jazyk - formální korespondence 6. specifika oblasti odborného jazyka mluvených projevů  7. specifika oblasti odborného jazyka diplomacie  8. specifika oblasti odborného jazyka Evropské unie 9. právnická portugalština - legislativní texty 10. právnická portugalština - psaní smluv
         
         
     | 
    | 
        Studijní aktivity a metody výuky
     | 
    
        
        Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
        
            
                    
                
                    
                    - Příprava na zápočet
                        - 26 hodin za semestr
                    
 
                
                    
                    - Účast na výuce
                        - 24 hodin za semestr
                    
 
                
             
        
        
     | 
    
    
        
        
            | 
                Výstupy z učení
             | 
        
        
            
                
                Na základě textů psaných v evropské i brazilské variantě portugalštiny a portugalských i brazilských gramatik se vysvětluje a procvičuje odborný jazyk různých profesních zaměření a také potenciální žánrové a lingvistické rozdíly mezi evropskou a brazilskou normou.
                 
                Student se zdokonaluje v prvé řadě v písemném projevu - důraz je kladen na schopnost zformovat souvislý text většího rozsahu, myšlenkově i formálně koherentní.
                 
                
             | 
        
        
            | 
                Předpoklady
             | 
        
        
            
                
                
                Žádné.
                
                
                    
                        
                    
                    
                
                
  
             | 
        
        
            | 
                Hodnoticí metody a kritéria
             | 
        
        
            
                
                    
                        Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Systematické pozorování studenta
                        
                        
                         
                        
                    
                    
                
                 Podmínkou úspěšného ukončení kurzu je aktivní účast a splnění všech požadavků stanovených vyučujícím.
                 
             | 
        
    
    | 
        Doporučená literatura
     | 
    
        
            
                
                - 
                    Avelar, A. (1996). Lusofonia. Lisboa: Lidel. 
                
 
            
                
                - 
                    Coimbra, I. (1991). Portugues sem Fronteiras III. Lisboa: Lidel. 
                
 
            
                
                - 
                    Havlíková, M. - Jindrová, J. (1991). Portugalština pro samouky. Praha. 
                
 
            
                
                - 
                    Havlíková, M. (2003). Portugalština pro samouky. Praha: Leda. 
                
 
            
                
                - 
                    Jindrová, J. (2001). Portugalština. Praha: Leda. 
                
 
            
         
         
         
     |